Emperia Holding podsumowała wyniki za ostatni kwartał 2016 r.

Aktualności

Emperia Holding podsumowała wyniki za ostatni kwartał 2016 r.

Grupa Emperia Holding opublikowała podsumowanie dotyczące przychodów spółki za ostatni kwartał 2016 r. W czwartym kwartale 2016 r. wzrosły one o 9,4% i wyniosły 648,5 mln w stosunku do okresu porównawczego w 2015 r. Cały rok 2016 firma zakończyła z przychodem 2 467 mln zł, który wzrósł o 17,8%. W czwartym kwartale ubiegłego roku wzrósł również o 42,7% poziom EBITDA w IV kwartale do 32,9 mln zł natomiast w całym roku o 13,1% do poziomu 111,5 mln zł. Rok 2016 był również czasem skupu akcji własnych. Na ten cel Grupa Emperia wydała 18,8 mln zł. Wyniki uzyskane przez Grupę są efektem m.in. strategii rozwoju sieci Stokrotka. Przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w tym okresie byty wyższe o 9,7% od przychodów uzyskanych w okresie porównawczym ubiegłego roku i wyniosły 637,6 mln zł, a narastająco za trzy kwartały 2 421 mln zł. Oznacza to wzrost o 18,2%. Na wzrost przychodów wpływ miały: wzrost sprzedaży LFL na poziomie 2,4% w IVQ2016 (5,5% w całym roku) oraz wysokie tempo otwarć nowych sklepów. W zeszłym roku Stokrotka otworzyła 53 nowe placówki detaliczne, z czego 14 w czwartym kwartale. Wśród nowych placówek  ostatniego kwartału są 2 supermarkety, 7 marketów i 5 sklepów franczyzowych. Na koniec 2016 r. sieć liczyła 372 sklepy. Również pozostałe segmenty, w których działa Emperia przyniosły zadawalające wyniki. Nieruchomości osiągnęły poziom przychodów w wysokości 69,7 mln zł. W branży informatycznej przez cały ubiegły rok spółka wypracowała przychody 37,6 mln zł, przy jednoczesnym wzroście sprzedaży usług o 14,5%.