Eko Gra marki Nature Box na TikToku w walce z plastikowymi odpadami

Producenci

Eko Gra marki Nature Box na TikToku w walce z plastikowymi odpadami

19 maja br. na TikToku rozpoczęła się kampania należącej do Henkla marki Nature Box. Eko Gra to pierwszy gamifikowany efekt w kategorii beauty na polskim TikToku. Kampania zwraca uwagę na konieczność eliminacji odpadów plastikowych ze środowiska i uczy młodych ludzi o zrównoważonych metodach odzysku plastiku z odpadów i jego ponownym wykorzystaniu (tzw. social plastic). Akcję wspiera grupa sześciu popularnych tiktokerów – Dominik Rupiński, Martyna Zbirańska, KameleMONA, Daria Kamińska, Curly Cup Cake oraz Wiktoria Bochnak z Genzie. Eko Gra już po 12 dniach od startu osiągnęła świetne wyniki – ponad 10 000 000 wyświetleń. Kampania potrwa do 19 czerwca br. 

Nature Box to ekologiczna marka naturalnych kosmetyków do pielęgnacji włosów i ciała, które posiadają certyfikat Ecocert Cosmos Natural. W DNA marki wpisane jest wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym, przeciwdziałanie zanieczyszczaniu oceanów plastikiem oraz poprawa standardów życia najbiedniejszych. Działając w zgodzie z tymi zobowiązaniami na rzecz środowiska i zrównoważonego rozwoju Nature Box prowadzi na TikToku kampanię Eko Gra, która ruszyła 19 maja br. Celem akcji, która przybrała formę grywalizacji, jest zebranie 100% social plastic. Konsument może następnie wymienić zebrane punkty na nagrody na stronie http://www.natureboxekogra.pl i dowiedzieć się więcej o tym w jaki sposób i w jakim celu marka Nature Box wykorzystuje w swoich opakowaniach plastik z odzysku.

Eko Gra Nature Box to oryginalny projekt, w którym użytkownicy TikToka mrugają, żeby zdobywać punkty i wymieniać je na nagrody. Ten mechanizm aktywizacji użytkowników, zwany gamifikacją, został nie tylko po raz pierwszy użyty na polskim Tik Toku w kategorii beauty, ale także po raz pierwszy w historii działań Henkla. Chcemy z ważnym tematem, jakim jest problem odpadów plastikowych, trafiać do młodych osób. O tym, że najlepiej to zrobić wykorzystując element zabawy, który ich zaangażuje, świadczą już dotychczasowe efekty tej kampanii. Eko Gra Nature Box, po kilku godzinach od startu, miała ponad 320 tysięcy wyświetleń, po 5 dniach liczba odtworzeń wideo osiągnęła ponad 3 400 000, a po 10 jest to już ponad 10 000 000 – powiedziała Aleksandra Żółkowska, Marketing Specialist for Natural Brands and Sustainability, z firmy Henkel Polska.

Marka Nature Box aktywnie angażuje się w inicjatywy zmierzające do stopniowego usuwania ze środowiska plastikowych odpadów. Firma Henkel, jako jej właściciel, współpracuje w tym celu z przedsiębiorstwem społecznym Plastic Bank. Organizuje ono zbiórkę odpadów zanim trafią do wód, zwłaszcza w miejscach, gdzie nie ma infrastruktury niezbędnej do ich utylizacji, takich jak Haiti, Filipiny, Indonezja czy Egipt. Mieszkańcy mogą tam wymieniać zebrane przez siebie plastikowe odpady na pieniądze, produkty lub usługi. Odzyskany w ten sposób plastik – tzw. social plastic – Henkel wykorzystuje w produkcji opakowań swoich produktów (taki plastik zawarty jest także w opakowaniach marki Nature Box).

W ekologiczną kampanię zaangażowała się szóstka popularnych tiktokerów: Dominik Rupiński, Martyna Zbirańska, KameleMONA, Daria Kamińska, Curly Cup Cake oraz Wiktoria Bochnak z Genzie. Wszystkie informacje na temat akcji i o tym, jak wziąć udział w grze są dostępne na stronie Eko gra Nature Box! (natureboxekogra.pl). Akcja będzie trwała do 19 czerwca br.

źródło: Henkel Polska