Drugie życie butelki PET – odzież na bazie plastiku z recyclingu w ofercie Kaufland

Aktualności

Drugie życie butelki PET – odzież na bazie plastiku z recyclingu w ofercie Kaufland

10 stycznia 2020

W ofercie sieci Kaufland zadebiutowała nowa kolekcja odzieży sportowej, powstała m.in. z wykorzystaniem butelek PET pochodzących z recyclingu. To kolejny element kampanii Kaufland „Zróbmy to razem.”, zachęcającej m.in. do ochrony środowiska i aktywnego trybu życia.

Nowa kolekcja sportowej marki własnej Kaufland obejmuje m.in. t-shirty, kurtki, legginsy i buty sportowe. Odzież i obuwie dedykowane osobom aktywnym fizycznie powstają z wykorzystaniem poddawanych recyclingowi plastikowych butelek i odpadów z tworzyw sztucznych, co pozwala na ponowne wykorzystanie surowców, ale i ograniczenie zużycia ropy naftowej czy emisji dwutlenku węgla na etapie produkcji.

Do wytworzenia nowej kolekcji sportowej Newletics wykorzystywany jest plastik, który w procesie recyclingu zostaje oczyszczony, pocięty na drobne kawałki i przetopiony. Z tak powstałego surowca pozyskuje się wytrzymałe włókna oraz tkaninę, z której może być szyta odzież. Do wyprodukowania butów sportowych Newletics potrzebnych jest 6 butelek PET, legginsy powstają z surowca z przetworzonych 20 butelek plastikowych, natomiast do produkcji kurtki potrzeba aż 30 butelek PET o pojemności 1,5 litra.

Odzież sportowa powstała z tworzyw sztucznych pochodzących z recyclingu nie różni się od powstających w tradycyjny sposób tekstyliów. Tkanina ma identyczne właściwości oddychające i sprawdza się przy różnego typu aktywnościach fizycznych.

Korzyść dla środowiska nie kończy się przy tym na ponownym wykorzystaniu butelek. Proces przetwarzania odpadów plastikowych na odzież sportową nie wymaga użycia ropy naftowej, a zużycie energii elektrycznej na etapie produkcji np. nowej koszulki, jest o połowę mniejsze niż przy tradycyjnym procesie. Niższa jest także emisja dwutlenku węgla do atmosfery.

Wprowadzenie kolekcji odzieży opartej na plastiku z recyclingu wpisuje się w akcję sieci pod nazwą „REset plastic”, będącej elementem strategii CSR Kaufland pn. „Zróbmy to razem.”, obejmującej szereg działań na rzecz promowania rozwiązań proekologicznych czy zdrowego stylu życia.