Rozmowa z Waldemarem Jakubusem, Dyrektorem ds. Sprzedaży i Marketingu, Członkiem Zarządu, Dobrowolscy. W wywiadzie, który ukazał się w listopadowym wydaniu “Poradnika Handlowca” poruszyliśmy m.in. temat początków marki oraz misji firmy.
Początki marki Dobrowolscy sięgają 1990 roku. Gusta konsumentów ewoluują, a Państwo skutecznie utrzymujecie silną pozycję na rynku. Gdzie tkwi klucz do sukcesu firmy?
Firma Dobrowolscy od początku istnienia to polskie, rodzinne przedsiębiorstwo, ceniące tradycję oraz najwyższą jakość produktów. Od ponad 32 lat dewizą marki jest hasło „Łączymy smakiem pokolenia”. Zgodnie z nią, nasze produkty trafiają zarówno w gusta osób poszukujących tradycyjnych smaków, jak i miłośników kulinarnych nowinek. Staramy się bezustannie wzbogacać naszą ofertę, aby wychodzić naprzeciw rosnącym oczekiwaniom konsumentów i nowym trendom. Gdy zaczynaliśmy działalność, wiedzieliśmy, że odpowiednie mięso jest jednym z kluczowych składników sukcesu. Kolejne lata tylko to potwierdziły, dlatego „Dobrowolscy” od zawsze, konsekwentnie, preferują polskie mięso, pozyskane z tradycyjnego chowu. Jesteśmy dumni z naszej współpracy z hodowcami. Myślę, że na sukces składa się wiele elementów: dbałość o jakość każdego produktu, każdego dnia, tradycyjny smak wyrobów i najnowocześniejsze technologie produkcji, a wszystko to wsparte zaangażowaniem naszych pracowników.
W misję firmy wpisana jest dbałość o środowisko naturalne. Jakie podjęli Państwo działania, aby ten cel realizować?
Ważną rolę w działalności firmy odgrywa środowisko naturalne. Dbałość o ekologię owocuje inwestycjami w elektrownie wiatrowe oraz ekologiczne oczyszczalnie ścieków. Jesteśmy pewni, że te inwestycje zwrócą się z nawiązką, ponieważ istnieje bezpośredni związek pomiędzy przyrodą a jakością produktów.
Jakie aspekty są dla Państwa najważniejsze w procesie wprowadzania nowości? Najważniejszym aspektem w procesie wprowadzania nowości jest kierunek rozwoju produktów, wyznaczany przez trendy żywieniowe, potrzeby rynku, a także zmieniające się gusta konsumentów. Inspiracje czerpiemy z całego świata, nie zapominając o tym, że pochodzimy z malowniczego i zielonego Podkarpacia, a produkty firmujemy własnym nazwiskiem. To właśnie dopinguje nas do tworzenia produktów o niezrównanym smaku i doskonałej jakości w zgodzie z tym, z czego jesteśmy dumni. Najnowszym tego przykładem jest doskonała jakościowo, idealna, gdy trzeba zjeść w biegu, linia dań gotowych pod marką „Dobrowolscy Od Kuchni”. Te intensywnie smaczne i szybkie w przygotowaniu produkty powstały z najwyższej jakości mięsa wieprzowego, a ich największym atutem jest brak konserwantów oraz pieczenie bez dodatku oleju.