Deloitte: Przychody firm branży FMCG na świecie wynoszą blisko 21,6 mld dolarów

Aktualności

Deloitte: Przychody firm branży FMCG na świecie wynoszą blisko 21,6 mld dolarów

Głównym zadaniem sprzedawców jest uzyskanie większej lojalności i jeszcze głębszego zaangażowania klientów – takie wnioski formułują w raporcie specjaliści z firmy doradczej Deloitte. Wśród branż sektora FMCG w pierwszej dziesiątce największych detalistów znalazł się właściciel dyskontów Lidl i supermarketów Kaufland a także sieci handlowe: Carrefour, Aldi i Tesco. Firma Jeronimo Martins uplasowała się na 64 pozycji.  

Wśród najważniejszych czynników utrudniających sytuację ekonomiczną sprzedawców detalicznych znalazło się wolniejsze tempo rozwoju handlu, wysoki poziom zadłużenia krajów wschodzących, deflacja lub niska inflacja w państwach bogatych oraz rozbudzone nastroje protekcjonistyczne skierowane przeciw globalizacji. Handel, mimo tego, że wolno, rozwija się stabilnie. W ubiegłym roku przychody 250. sieci detalicznych w sumie dały kwotę prawie 4,31 bln dolarów, czyli wzrosły o 5,2% w porównaniu z poprzednim rokiem podatkowym.

Największym na świecie detalistą jest Wal-Mart, amerykańska sieć, której roczne przychody są cztery razy wyższe niż jej najpoważniejszego konkurenta. Na czwartym miejscu znalazł się Schwarz Unternehmens Treuhand KG, właściciel sieci dyskontów Lidl i supermarketów Kaufland. Spadek odnotowały sieci Carrefour, Aldi i Tesco ( odpowiednio siódme, ósme i dziewiąte miejsce) natomiast poza pierwszą dziesiątką znalazła się grupa Metro AG, właściciel Makro. Jeronimo Martins, właściciel Biedronki zaliczył spadek o pięć pozycji w porównaniu z rokiem ubiegłym. W tym roku zajął 64 miejsce.

 

Zdjęcie: pixabay.com.pl