COCA-COLA: JESTEŚMY GOTOWI SPROSTAĆ WYMAGANIOM KLIENTÓW

Wywiady

COCA-COLA: JESTEŚMY GOTOWI SPROSTAĆ WYMAGANIOM KLIENTÓW

W kwietniu 2023 r., w Londynie odbyła się prezentacja ikonicznego drinka Jack Daniel’s Coca-Cola w formie puszki Ready-To-Drink. W ramach wydarzenia redakcja miała okazję przeprowadzić rozmowę z Dyrektor Generalną dla Polski i Krajów Bałtyckich – Panią Natalie Store.

Zbyszko Zalewski: Od kwietnia 2021 r. pełni Pani role Dyrektor Generalnej dla Polski i Krajów Bałtyckich w Coca-Cola Poland Services, czym polski rynek różni się od pozostałych w regionie?

Natalie Store: Pochodzę z Rumunii i nasze kraje mają bardzo wiele wspólnego, zarówno w sensie kulturowym, jak i biznesowym. Polska to bardzo dynamiczny rynek, co dobrze odzwierciedlają zachowania konsumentów – są otwarci na innowacje i próbowanie nowości. Niedawno wprowadzaliśmy limitowaną edycję Coca-Cola Zero Cukru Movement, w ramach Coca-Cola Creations, nie wiedząc, jak zareaguje polski rynek, ale przyjęcie było bardzo dobre. Można powiedzieć, że Polacy są bardzo wymagającymi klientami, ale Coca-Cola jest gotowa sprostać tym wymaganiom.

Polska jest jednym z pierwszych krajów, gdzie wiosna zadebiutował gotowy do spożycia napój (RTD) sygnowany dwoma silnymi markami – Jack Daniel’s & Coca-Cola. Kto wyszedł z pomysłem tego ikonicznego połączenia marek – właściciel marki Jack Daniel’s – Brown-Forman czy Coca-Cola?

W przypadku dwóch tak silnych międzynarodowych marek trudno to dziś określić, to jakby dyskutować o tym, co było pierwsze – jajko czy kura, ale o znaczeniu nowości dla strategii obu firm najlepiej świadczy obecność na londyńskiej premierze produktu Lany Popivić, Europe Operations President w The Coca-Cola Company oraz Marshalla Farrera, Executive Vice President, Chief Strategic Growth Officer & President of Europe w Brown-Forman. Z perspektywy rynku najistotniejszy jest fakt, że to pierwszy przypadek, gdy wyjątkowe marki ze świata alkoholi i napojów gazowanych łączą siły, by zaoferować produkt wysokiej jakości, co jest odpowiedzią na globalny trend wśród dorosłych konsumentów – rosnące zapotrzebowanie na niskoprocentowe napoje alkoholowe marek premium. Odpowiadając na te potrzeby, trudno o lepszą propozycję niż połączenie dwóch ikonicznych światowych marek – Jack Daniel’s Tennessee Whiskey i Coca-Cola.

Jednym z naszych celów – w ramach ogólnoświatowej strategii 24/7 – jest zapewnienie klientom produktów na każdą porę dnia i okazję, a w tym konkretnym przypadku otrzymują oni gotowy do spożycia koktajl o cenionym od lat smaku.

Do kogo adresowany jest nowy produkt i w jakich kanałach sprzedaży będzie dostępny w Polsce?

Koktajl jest dedykowany dla dorosłych konsumentów. Przykładamy dużą wagę do przepisów dotyczących odpowiedzialnego spożywania alkoholu, dbając o to, by odbiorcą była osoba świadoma, dokonująca własnych wyborów. Jeśli chodzi o dystrybucję, to w początkowej fazie koktajl będzie dostępny w wybranych sieciach handlowych oraz sklepach convenience, a od lipca planujemy rozszerzyć dystrybucję na kolejne formaty.

Jak ocenia Pani przyszłość całej kategorii Ready-To-Drink w Polsce?

Światowy rynek napojów RTD jest bardzo zróżnicowany i konkurencyjny. Jako Coca-Cola będziemy bacznie obserwować, jak zmieniają się zwyczaje zakupowe klientów, ale wszelkie badania utwierdzają nas w tym, że szczególnie w przypadku kombinacji silnych marek jest to bardzo rozwojowy segment.

Badania pokazują, że wartość rynku RTD na świecie wynosi obecnie ok. 39 miliardów dolarów, a w ciągu ostatnich 5 lat notował on dwucyfrowe wzrosty (17 punktów procentowych) i w kolejnych latach będzie dalej rósł. W segmencie koktajli takich jak Jack Daniel’s & Coca–Cola, wartym obecnie 11 miliardów dolarów, globalnie także mówimy o około 15% wzrostach, które według prognoz mają również utrzymać dwucyfrową dynamikę w nadchodzących latach. Jesteśmy pewni, że także w Polsce segment ten zyska na popularności.