Brown-Forman Polska z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży

Aktualności

Brown-Forman Polska z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży

16 kwietnia 2019

Dane Nielsen za 2018 r. pokazują, że whisky to nadal jeden z najszybciej rosnących rynków wśród kategorii alkoholi – w minionym roku Polacy wydali na whisky ponad 2,3 mld zł, co dało wzrost sprzedaży o 11,5% . Sprzedaż whisky Brown-Forman, jednego z największych importerów alkoholi mocnych premium posiadającego takie marki, jak Jack Daniel’s, Woodford Reserve czy Finlandia Vodka, wzrosła w tym samym czasie o 17,2%.

Z danych Brown-Forman Polska wynika, że w 2018 r. wolumenowa sprzedaż whisky marek z portfolio firmy wzrosła w Polsce o 16,9% w porównaniu do roku poprzedniego . – Od kilku lat w segmencie whisky obserwujemy mniej więcej stałe, kilkunastoprocentowe wzrosty. Prognozujemy, że takie tempo utrzyma się również w latach kolejnych. Najszybszego wzrostu spodziewamy się w sprzedaży produktów z segmentu premium i super premium. To efekt zarówno rosnących dochodów w Polsce, jak i zmian upodobań i  konsumpcji  – podkreśla Kamil Mruk, dyrektor marketingu Brown-Forman w Polsce.

W ramach długoterminowej strategii Brown-Forman koncentruje się na rozwoju marek alkoholowych w segmencie premium i super premium. Dziś, jak wynika z badań, Polscy konsumenci przestawiają się na droższe wersje whisky. 45% kobiet i 50% mężczyzn deklaruje, że coraz częściej sięgają po nieco droższe i ciekawsze rodzaje alkoholi (Alco Hots IQS 2016).

W odpowiedzi na zmieniające się upodobania na naszym rynku, Brown-Forman wybrał Polskę w 2018 r. jako jeden z pierwszy europejskich rynków sprzedaży przejętego globalnie portfela single malt’ów: The BenRiach, The GlenDronach oraz Glenglassaugh. Rozszerzanie ofert o nowe produkty jest efektem długoterminowej strategii Brown-Forman, w ramach której firma koncentruje się na rozwoju marek w segmencie premium i super premium. Dziś Polska jest w pierwszej dziesiątce krajów najbardziej perspektywicznych dla rozwoju Brown-Forman, plasując się na 6-ym miejscu pod względem wielkości.

 – Polski rynek whisky jest jednym z najszybciej rozwijających się na świecie, a zgodnie z prognozami ma przekroczyć barierę 6 mln skrzynek przed 2025 r. Tym samym może upodobnić się wielkością do rynku niemieckiego – mówi Ricardo Cupido, dyrektor generalny Brown-Forman na Polskę i Turcję.