W 2013 r. sprzedaliśmy do USA 12 tys. ton mięsa i jego przetworów, liczymy, że Amerykanie zwiększą import – powiedział w poniedziałek podczas seminarium prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego Wiesław Różański.
Do Polski na zaproszenie Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) przyjechała kilkuosobowa delegacja amerykańskich importerów i hurtowników żywności zainteresowana zakupem polskich produktów mięsnych. Amerykanie pojadą do wybranych zakładów mięsnych (Łuków, Sokołów), by zobaczyć, jak wygląda produkcja wędlin, kiełbas czy konserw w naszym kraju.
Amerykanie uczestniczyli też w poniedziałek w seminarium, zorganizowanym w ramach unijnego projektu “Tradycja i jakość europejskiego mięsa”, na którym m.in. mówiono o jakości i bezpieczeństwie polskiego mięsa. Taka kampania informacyjno-promocyjna prowadzona jest po raz drugi i obejmuje rynki: Stanów Zjednoczonych, Korei Południowej i Wietnamu. Obecny projekt trwa od lipca 2013 do lipca 2016 roku. Organizatorem kampanii jest UPEMI.
– Działania promocyjne na tych rynkach przynoszą konkretne efekty w postaci wzmocnienia kontaktów biznesowych oraz wzrostu eksportu mięsa na te rynki – powiedziała na seminarium dyrektor UPEMI Agnieszka Różańska. Dodała, że w czerwcu tego roku odbył się w Chicago cykl imprez promujących europejskie mięso i te spotkania był bardzo “rokujące”.
Źródło: PAP