Barometr Ofert Pracy, przygotowywany przez Katedrę Makroekonomii WSIiZ i Biuro Inwestycji i Cykli Ekonomicznych, wskazujący na zmiany liczby publikowanych w Internecie ogłoszeń o zatrudnieniu, w lutym br. spadł po raz drugi z rzędu – podaje BIEC.
Pomimo spadku, liczba ofert pracy nadal jest relatywnie wysoka. W lutym liczba oferowanych w Internecie miejsc pracy wyraźnie zmniejszyła się w słabiej rozwiniętych województwach. Było to szczególnie widoczne w woj. podkarpackim, podlaskim, a także lubuskim. Przedsiębiorcy z lepiej rozwiniętych regionów nie ograniczyli znacząco zapotrzebowania na nowych pracowników. Dotyczyło to przede wszystkim woj. małopolskiego, ale także mazowieckiego, wielkopolskiego i śląskiego. Mógł przyczynić się do tego dobrze rozwinięty sektor usługowy. W pozostałych obszarach gospodarki sezonowe ograniczenie aktywności przedsiębiorstw było bardziej widoczne.