Rok 2020 jest rokiem dobrych zmian dla Grupy Otmuchów. W maju br. wspomniano o umiarkowanym wpływie pandemii Covid-19 na wyniki finansowe firmy w I kwartale br. Po kilku miesiącach można to potwierdzić. Główna spółka w Grupie – ZPC Otmuchów – osiągnęła lepszą rentowność na poziomie 8,4%, co stanowi przyrost o prawie 3 pp. względem I połowy 2019 r. Cała Grupa Otmuchów za I półrocze 2020 r. zyskała rentowność 4,6%, lepiej o 1,3 pp. względem półrocza w 2019 r. Dużo działań optymalizacyjnych przyniosło obniżenie kosztów, a zmiany w sprzedaży pozwoliły na osiągnięcie przychodów ze sprzedaży na poziomie porównywalnym z ubiegłym rokiem.
W 2020 r., w ramach komunikacji marek, zaangażowano się również w działalność CSR. Obie marki Grupy: Odra i FreeYu wspierają rozwój pasji i zdrowy styl życia. Współpracują z Fundacją MG13 Marcina Gortata, a także drużyną siatkarską STAL NYSA z Plus Ligi.
oprac. P.Ł.