Dnia 17 października w Gdańsku odbyła się 14. Agrokonferencja organizowana przez Bank BNP Paribas dla przedsiębiorców z branży rolno-spożywczej. W tym roku uczestnicy dyskutowali o relacjach między dostawcami, dystrybutorami i konsumentami.
Bank BNP Paribas jest pomysłodawcą i organizatorem dorocznych konferencji, podczas których omawiane są najgorętsze tematy dla polskiego rolnictwa, sektora spożywczego i sektora dystrybucji żywności.
– Agrokonferencje przeznaczone są dla praktyków z branży rolno-spożywczej i ekspertów zajmujących się tym obszarem. Są okazją do wymiany poglądów oraz merytorycznych dyskusji na bieżące tematy. Jako Bank z największym udziałem w polskim rynku rolno-spożywczym i wieloletni, aktywny uczestnik tego ekosystemu , co roku staramy się, aby program wydarzenia odpowiadał aktualnym potrzebom naszych klientów – mówi Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę. – W tym roku wprowadzamy pewną nowość. Głos uczestników konferencji zostanie ujęty w przygotowanym przez nas raporcie nt. sektora – dodaje Bartosz Urbaniak.
Każdego roku Bank BNP Paribas opracowuje branżowy raport dla klientów sektora rolno-spożywczego. Agroraport 2019 powstaje we współpracy z firmą Umbrella Marketing Group, która przebadała grupę ok. tysiąca konsumentów w zakresie ich zachowań zakupowych dotyczących produktów spożywczych. Bank przeprowadził także spotkania z 18 wiodącymi przedstawicielami sektora rolno-spożywczego w Polsce, których wypowiedzi zostały ujęte w raporcie.
W programie konferencji poruszone zostały takie wątki tematyczne jak: innowacje, strategia eksportowa, modele współpracy pomiędzy producentem a dystrybutorem, nowe kanały sprzedaży w kontekście doświadczeń konsumenta czy strategie brandingowe. Wnioski z dyskusji panelowych staną się komplementarną częścią raportu, który w całości będzie dostępny miesiąc po konferencji.
Foto: Pixabay.com