Grupa Ambra

W trzecim kwartale roku obrotowego 2018/2019 sprzedaż Grupy AMBRA na głównych rynkach wzrosła o 9%, a wartościowy przyrost sprzedaży wyprzedził wzrost wolumenu, który wynosił 7,5%. Wynikało to z kontynuowanej od kilku lat koncentracji Grupy AMBRA na najbardziej wartościowych kategoriach produktów premium, w szczególności win spokojnych, whisky czy brandy.

Pierwsze półrocze roku obrotowego 2018/2019 było okresem dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży głównych kategorii produktowych Grupy AMBRA. Dzięki dobrym wynikom sezonu świąteczno-noworocznego wzrost przychodów z działalności podstawowej Grupy wyniósł 9,9%.

Grupa AMBRA opublikowała raport za rok obrotowy 2017/2018. Rok ten był okresem przyspieszonej realizacji głównych projektów rozwojowych Grupy AMBRA: nowych win i rozwoju sieci sklepów. Rekordowe zyski i niskie zadłużenie pozwoliły również na podwyższenie dywidendy.

W Polsce dynamicznie rośnie sprzedaż cydru. Przed dwoma laty trunek był ledwo widoczny na rynku, w ubiegłym roku sprzedano go blisko 2 mln litrów. W tym roku eksperci spodziewają się nawet trzykrotnie wyższej sprzedaży. Liderem rynku cydru jest Grupa Ambra. Prezes grupy zaznacza, że w ciągu najbliższych kilku lat, w ramach istniejących zasobów produkcyjnych, będzie można wyprodukować nawet 15 mln litrów cydru bez wzrostu inwestycji.

Trzeci kwartał roku obrotowego 2013/2014 był udany dla Grupy Ambra zarówno pod względem sprzedaży, jak i wyników finansowych. Dzięki dobrej dynamice sprzedaży osiągniętej przede wszystkim na rynku polskim połączonej z niższymi kosztami operacyjnymi wynik operacyjny był wyższy o 8,4% w porównaniu z trzecim kwartałem poprzedniego roku obrotowego.

W pierwszym półroczu roku obrotowego 2013/2014 zysk netto Grupy Ambra wyniósł 23,7 mln zł, co stanowiło ponad 5% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, pomimo słabej dynamiki rynku polskiego, niekorzystnego rozwoju rynków zagranicznych i niższych o niecałe 3% przychodów ze sprzedaży.

X

Przeczytaj również