Eurocash

W odpowiedzi na prośby przedsiębiorców zainteresowanych konkursem „Herosi Innowacyjności” Eurocash podjął decyzję o przedłużeniu zbierania wniosków konkursowych do 24 lipca, do końca dnia. „Herosi Innowacyjności” to ogólnopolski konkurs organizowany przez Grupę Eurocash, skierowany do właścicieli prowadzących lokalne sklepy detaliczne, współpracujących z Grupą Eurocash. Do 24 lipca mogą oni zgłaszać pomysły na wprowadzenie innowacji w swoich punktach handlowych lub ich otoczeniu.

Już jest nowe centrum logistyczno-dystrybucyjne Frisco.pl w Klaudynie pod Warszawą. Magazyn o łącznej powierzchni około 11 tys. mkw. podzielono na kilka stref temperaturowych i logistycznych, m.in.: strefę przyjęć, magazynowania, strefy buforowe i kompletacyjne, a także strefę wysyłkową, którą obsługuje specjalny robot.

Przychody Grupy Eurocash w I kwartale 2019 r. wyniosły 5,48 mld zł i były o blisko 10% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Przychody segmentu hurtowego, pomimo braku świąt wielkanocnych w I kwartale br., wzrosły o 3,5% rok do roku i wyniosły 4,11 mld zł. Sprzedaż segmentu detalicznego urosła o 37% w sakli roku, przede wszystkim dzięki ubiegłorocznym akwizycjom, ale była również wspierana solidną dynamiką sprzedaży LFL.

Przychody Grupy Eurocash w 2018 r. sięgnęły 22,8 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 10% w porównaniu z 2017 r. W minionym roku Grupa zwiększyła efektywność segmentu hurtowego, przy wzroście sprzedaży w tym segmencie o 6% do 17,7 mld zł. Sprzedaż segmentu detalicznego w minionym roku przekroczyła 4,3 mld zł i była o 26% wyższa niż rok wcześniej.

UOKiK wydał zgodę na przejęcie przez Eurocash kontroli nad spółką Partner, posiadającą ponad 20 sklepów Lewiatan. Przeprowadzone postępowanie pokazało, że transakcja nie doprowadzi do ograniczenia konkurencji.

UOKiK wyraził zgodę na nabycie przez Polskie ePłatności akcji PayUp, należących do Eurocash. Cena sprzedaży została ustalona na 110 mln zł, może jednak ulec zmianie w zależności od osiągnięcia przez PayUp uzgodnionych parametrów finansowych.

Co Polacy uważają za przejaw lokalnego patriotyzmu? Według zdecydowanej większości respondentów ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego na zlecenie Grupy Eurocash, 5 najbardziej patriotycznych zachowań w stosunku do małej ojczyzny to m.in.: troska o najbliższą przestrzeń publiczną i robienie zakupów w małym, osiedlowym sklepie. Takie podejście Polaków do patriotyzmu lokalnego potwierdziło się też w zakończonym właśnie konkursie grantowym „Lokalni Herosi”, który zwrócił uwagę na społeczną rolę przedsiębiorców – właścicieli małoformatowych sklepów .

UOKiK skierował do drugiego etapu postępowanie w sprawie przejęcia przez Eurocash kontroli nad spółką Partner, która prowadzi 26 placówek sieci Lewiatan. Przedsiębiorcy działają na rynku spożywczym, wobec czego konieczne jest przeprowadzenie badań rynku.

Aż 405 inicjatyw zostało przyjętych do II etapu rywalizacji o 1,5 mln zł grantów w konkursie „Lokalni herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”. Najwięcej projektów zgłoszono w Małopolsce, Mazowszu i na Dolnym Śląsku. Duże zainteresowanie udziałem w projekcie Eurocash potwierdza, że właściciele sklepów małoformatowych są mocno zaangażowani w życie społeczności lokalnych.

Do końca lipca br. dzieci pracowników Grupy Eurocash oraz personelu zatrudnianego przez jej franczyzobiorców i partnerów mogą aplikować do kolejnej edycji Programu Stypendialnego „Spełniaj marzenia!”. Jak co roku, Fundacja Grupy Eurocash przyzna do 150 stypendiów dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych oraz studentów.

Strony

X