„Poradnik Handlowca” po raz kolejny liderem prasy handlowej

Aktualności

„Poradnik Handlowca” po raz kolejny liderem prasy handlowej

12 listopada 2019

  • #badanie prasy
  • #Nielsen
  • #Poradnik Handlowca

Z ogromną satysfakcją pragniemy podzielić się pierwszymi danymi z tegorocznego badania prasy handlowej, zrealizowanego przez wiodącą światową agencję badawczą NIELSEN – TRM listopad 2019. Tegoroczne badania wzorem lat ubiegłych miały charakter syndykatowy, czyli realizowane były wspólnie z dwoma międzynarodowymi koncernami branży FMCG. Badania przeprowadzono we wrześniu i październiku bieżącego roku na reprezentatywnej próbie sklepów (N=1006), wylosowanych z należącej do firmy NIELSEN bazy sklepów, która odzwierciedla strukturę panelu handlu detalicznego w Polsce. Badanie zostało zrealizowane najbardziej wiarygodną metodą wywiadów face to face, czyli bezpośrednich rozmów z okazywaniem okładek i winiet badanych tytułów prasy handlowej. Maksymalny błąd pomiaru próby wynosi 2 p.p.

Respondenci badania po raz kolejny wskazali „Poradnik Handlowca” jako najlepszy tytuł na rynku w kategorii DOTARCIA i CZYTELNICTWA, z rekordowym wynikiem ZNAJOMOŚCI na poziomie 70%!

„We wszystkich najważniejszych wskaźnikach dotarcia pism i czytelnictwa, najwyższą pozycję w 2019 roku zajął Poradnik Handlowca zdecydowanie umacniając pozycję lidera. Po sporym wzroście w ostatnim roku we wskaźniku dotarcia pism Poradnik Handlowca utrzymał swój wysoki wynik na poziomie 48% i dużą przewagę nad dwoma kolejnym tytułami z przodującej trójki pism. Warty podkreślenia jest duży dystans między Poradnikiem Handlowca a konkurencją, co z pewnością wyjaśnia wysoki poziom i optymalizacja dystrybucji tego tytułu. Gdy spojrzymy na fakt sięgnięcia po pisma handlowe i ich lekturę, Poradnik Handlowca jest czytany cyklicznie średnio w 43% sklepów w Polsce. Znaczenie prasy handlowej potwierdza wysoki wskaźnik znajomości poszczególnych tytułów. W obecnym roku 83% sklepów potwierdziło otrzymywanie prasy handlowej, co oznacza lekki wzrost rok do roku i jednocześnie jest wysokim osiągnięciem dla branży pism handlowych”.

Komentarze do wyników: Bartłomiej Strączak, Client Business Partner/Sales Effectivness/Nielsen Polska

Dane TRM listopad 2019 na temat dotarcia, czytelnictwa i znajomości prasy handlowej za rok 2019 zostały opublikowane na łamach najnowszego wydania PORADNIKA HANDLOWCA LISTOPAD 2019.