Kawa: Polacy zmieniają swoje przyzwyczajenia

Aktualności

Kawa: Polacy zmieniają swoje przyzwyczajenia

Z danych GfK wynika, że rynek kawy w Polsce wart jest ok 6 mld zł rocznie. Cechuje go stabilność – w 2019 r. wzrósł o 2%. Liderem pozostaje kawa rozpuszczalna, którą w ubiegłym roku kupowano w 78,7% gospodarstw domowych.

Mimo niezaprzeczalnej pozycji lidera rynkowego, kawa rozpuszczalna na przestrzeni pięciu lat straciła 6,7% popularności. W tym okresie spadek zanotowała też kawa instant, która straciła ok. 13% pod względem wartości i ok 14% pod względem ilości. Kawa mielona od 2014 r. pod względem ilościowym straciła ok. 15%, jednak nawet mimo tego w ostatnim roku trzy na cztery gospodarstwa ją kupiły. Rośnie z kolei zainteresowanie polskich klientów kawą ziarnistą. Kupuje ją już 30% gospodarstw domowych. W skali roku wzrost sprzedaży kawy ziarnistej wyniósł 16%. Popularność tego rodzaju rośnie równomiernie ze sprzedażą ekspresów. W 2019 r. sprzedano w Polsce blisko 500 tys. takich urządzeń.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay