Carrefour i Caritas będą przeciwdziałać marnotrawstwu żywności

Aktualności

Carrefour i Caritas będą przeciwdziałać marnotrawstwu żywności

Carrefour Polska, odpowiadając na wymogi ustawy dotyczącej przeciwdziałaniu marnowaniu żywności, podjął decyzję o kontynuacji i rozszerzeniu współpracy w tym zakresie z Caritas Polska. Podpisana umowa dotyczy współpracy i odbioru żywności w hiper- i supermarketach sieci na terenie całego kraju.

Wraz z nowym ustawodawstwem dotyczącym przeciwdziałania marnowaniu żywności, która obwiązuje od 1 marca 2020 r., Carrefour zdecydował się rozszerzyć współpracę z Caritas Polska, z którą to organizacją sieć podpisała stosowną ogólnopolską umowę. Technicznie, kwestie przekazywania żywności pozostaną niezmienne. Przedstawiciele organizacji, w zależności od ustaleń z lokalnymi hiper- i supermarketami Carrefour, będą  pojawiać się w sklepach, aby odbierać przekazywane produkty, z zachowanym kilkudniowym terminem przydatności do spożycia.

Carrefour Polska od wielu lat współpracuje z Caritas w Polsce. Dzięki grantowi przyznanemu Caritas przez Fundację Carrefour, kilka lat temu wspólnie zrealizowano program skierowany do dzieci „Dożywianie z Carrefour”. Na trzyletnią realizację programu przeznaczono wsparcie o wartości 3 mln 450 tys. złotych i wydano ponad 600 tys. posiłków.

Ponadto hiper- i supermarkety sieci regularnie włączają się w świąteczne zbiórki Caritas, pod hasłem „Tak, POMAGAM!”. W ramach tych inicjatyw przed każdymi świętami Wielkiej Nocy oraz Bożego Narodzenia, w sklepach Carrefour można spotkać wolontariuszy Caritas zachęcających klientów do wsparcia osób potrzebujących i przekazywania produktów na rzecz ubogich.

Sklepy Carrefour w Warszawie włączyły się również aktywnie w nową inicjatywę Caritas Polska pod hasłem „Uratuję Cię!”. Jej celem jest pomaganie konkretnym osobom poprzez charytatywny serwis zbiórek internetowych. W największych sklepy sieci w Warszawie pojawiły się specjalne skarbonki Caritas „Uratuję Cię!”, do których klienci mogą przekazywać datki lub resztę ze swoich zakupów. To forma wsparcia, która z sukcesami była realizowana wcześniej w innych krajach działalności Carrefour i która z miesiąca na miesiąc cieszy się rosnącym zainteresowaniem polskich klientów, którzy chcą pomagać potrzebującym.