Jesteś tutaj

Dobre wyniki Carlsberg Polska w 2018 r.

W 2018 r. Carlsberg Polska osiągnął dobre wyniki, w tym wzrost wolumenu i wartości sprzedaży, zamykając rok udziałami wolumenowymi ok. 20% i wartościowymi ok. 19%.

Dla Carlsberg Polska był to rok wytężonej pracy w rynku, umacniania kluczowych marek oraz wprowadzania innowacji odpowiadających na trendy konsumenckie.

W 2018 r. bardzo dobrze radziła sobie marka Somersby. Swój udział wartościowy w rynku zwiększyła o 0,6% w porównaniu do 2017 r., a sprzedaż wartościowo wzrosła o 46%. Dobre wyniki odnotowała marka Žatecký Světlý Ležák, wprowadzona w połowie 2017 r. W 2018 r. wzrost wartości sprzedaży sięgnął 220%. Dobrze radziła sobie również marka Karmi, która osiągnęła wzrost sprzedaży wartościowo o 27%. Carlsberg Polska w 2018 r. zanotował wzrost sprzedaży swoich piw bezalkoholowych na poziomie 42 proc. wartościowo .

Satysfakcjonujące wyniki odnotowała również marka Okocim, która zwiększyła sprzedaż wartościowo o 9%. Wzrosty odnotowała także marka Carlsberg, której sprzedaż wartościowo wzrosła o 8%.

Oprócz nowych smaków i rozszerzenia oferty piw bezalkoholowych do wybranych sklepów wprowadzona została oferta piw super premium. W 2018 r. sprzedaż piw firmy Carlsberg z tego segmentu odnotowała wzrost wartościowo o 34%. 

Z kwestii inwestycyjnych, w 2018 r. rozpoczęła się rozbudowa i modernizacja Browaru Bosman w Szczecinie, która będzie sfinalizowana w 2019 r. Browar, oprócz warzenia m.in. lokalnej marki piwa, stanie się też centrum produkcyjnym i eksportowym na inne rynki w ramach Grupy Carlsberg. Inwestycja wyniesie łącznie ponad 92 mln zł, a zatrudnienie znajdzie w browarze dodatkowych 45 osób. W ramach modernizacji browar pozyska ekspertyzę w najnowocześniejszych technologiach dot. procesu warzenia i pakowania – np. nowe formaty opakowań, a także nowe możliwości planistyczne oraz eksportowe.

– W 2019 r. będziemy niezmiennie umacniać pozycję rynkową, budując udziały i wartości biznesu. Będziemy kontynuować rozwój oferty piw bezalkoholowych oraz premium, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Liczymy również na stabilne i przewidywalne otoczenie biznesowe, niezmiernie ważne, aby planować działania i inwestycje w dłuższym horyzoncie czasowym.  – podkreśla Paul Davies, prezes Carlsberg Polska.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Carlsberg Polska rozpoczyna  kampanię TRZEŻWO MYŚLĘ, która potrwa do końca września,  i  której celem jest dalsze zachęcanie, przekonywanie konsumentów, aby cieszyli się piwem, ale w sposób rozsądny i odpowiedzialny. 

Większość, bo ponad 80 proc. Polaków konsumuje alkohol rozsądnie i z umiarem. Potrafi sięgać po alkohol odpowiedzialnie i ma odwagę powiedzieć „nie” – wynika z badania przeprowadzonego w ramach kampanii społecznej  „Trzeźwo myślę” na zlecenie Carlsberg Polska.

X