Jesteś tutaj

„Cukierek albo psikus” – słodycze na Halloween

Według badania przeprowadzonego przez instytut GfK na zlecenie firmy Mars Polska czekoladowe przysmaki to najbardziej popularny sposób na uniknięcie psikusa.

Już prawie jedna trzecia młodych Polaków obchodzi Halloween, najczęściej wybierając się z tej okazji na przebieraną imprezę lub seanse filmów grozy. Nieodłącznym elementem tego święta są również czekoladowe przysmaki.  Mające celtyckie korzenie święto Halloween, przywędrowało do Polski w latach 90. z Zachodu i od tamtej pory zyskuje coraz większą popularność. Dla młodszych to czas przebierania się i zbierania słodyczy, dla nieco starszych również pretekst do dobrej zabawy. Według badania przeprowadzonego przez instytut GfK na zlecenie firmy Mars Polska, już co piąty Polak (21%) 31 października świętuje Halloween. Odsetek ten wzrasta do 28% w grupie młodszych respondentów – licealistów i studentów między 16. a 25 rokiem życia.

Według 47% badanych popularną Halloween’ową tradycją jest tzw. „cukierek albo psikus” czyli wizyty przebierańców z koszyczkiem lub torbą, proszących domowników o słodycze. Jeśli domownicy nie mają dla nich odpowiedniej „zapłaty” mogą spodziewać się zabawnego psikusa, np. wysmarowanej dżemem klamki. 

Podczas Halloween dobrze jest mieć w domu przygotowany zapas cukierków. W amerykańskiej tradycji wskazówką dla świętujacych są przystrojone domy – to tam zazwyczaj czekają na nich słodkie przekąski. Warto pomyśleć o mniejszych porcjach w tzw. mini formatach, idealnie pasujących do wrzucenia do koszyczków z dyni czy do dzielenia się ze znajomymi. W Mars przygotowujemy z tej okazji na przykład małe, 20-gramowe opakowania popularnych czekoladowych M&M’sów®, czy miniaturowe batony – komentuje Marta Munia, Brand Manager marki M&M’s®. Jak wskazuje badanie GfK, czekoladowe przysmaki to najbardziej popularny sposób na uniknięcie psikusa. W badaniu respondenci wskazali kolejno cukierki w papierku (60%), batony (31%) oraz tabliczki czekolady (16%) jako najlepsze do ofiarowania podczas zabawy „cukierek albo psikus”. Obok słonych przekąsek (51%), czekoladowe cukierki są też najchętniej zabierane na Halloween’ową imprezę (55%).

Wyniki pochodzą z badania przeprowadzonego przez instytut GfK metodą Omnibus CAPI realizowanego na 1020-osobowej losowej próbie reprezentatywnej dla ludności Polski w wieku 15 i więcej lat w dniach 7-12 października 201 6r. 

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ostatni kwartał roku okazuje się najważniejszym dla producentów słodyczy. Notują wówczas wzrosty sprzedaży nawet o 30% w stosunku do pozostałych kwartałów. Dzięki dobrej koniunkturze w przeciągu ostatniego roku nastąpił wzrost sprzedaży o 4%, do poziomu 12,15 mld zł.

Polacy w ubiegłym roku kupili o ponad 2% mniej słodyczy niż w 2014 r. Producenci w tej trudnej sytuacji rynkowej, na którą dodatkowo wpłynęła utrzymująca się deflacja oraz wysokie ceny kakao i orzechów laskowych, szukają szans na zwiększenie rentowności poprzez wprowadzanie nowych produktów. Taka strategia okazała się skuteczna dla Wedla, który pomimo słabej koniunktury zanotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.

X