Jesteś tutaj

Tesco redukuje zużycie plastiku

Tesco poinformowało o swoich zobowiązaniach dotyczących zmniejszania negatywnego wpływu opakowań plastikowych na środowisko. Do 2025 r. wszystkie produkty marki własnej będą w 100% możliwe do ponownego przetworzenia. Firma ograniczy także skalę odpadów opakowaniowych w swoich sklepach.

Tesco chce zachęcać przedstawicieli branży handlowej, spożywczej i opakowaniowej do podjęcia debaty dotyczącej opakowań produktów, przyczyniając się do wdrożenia w tym obszarze idei obiegu zamkniętego. Firma będzie rozwijać współpracę z innymi detalistami, producentami i ekspertami z obszaru opakowań, by wspólnie maksymalizować skalę odzysku, przetwarzania i ponownego wykorzystywania materiałów.

Tesco chce także zachęcać klientów do poszukiwania alternatyw wobec jednorazowych wyrobów plastikowych i zastępować tego typu produkty odpowiednikami przyjaznymi środowisku, równocześnie w pełni stosując się do nowych unijnych rozporządzeń w tym zakresie.

– Tylko 9% odpadów opakowaniowych poddawanych jest recyklingowi. 12% jest spalane, a cała reszta – 79% - akumuluje się na wysypiskach bądź trafia do środowiska naturalnego. Szacuje się, iż połowa wyprodukowanego plastiku to produkty zaprojektowane tak, by służyły nam tylko raz. Następnie zaś są wyrzucane. Konieczne jest opracowanie nowego systemu gospodarki opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz szerzej implementacja do prawodawstwa polskiego nowych wymagań określonych w Circular Economy Package. To dobrze, że wśród polskich przedsiębiorców już są stosowane dobre praktyki, które wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym. Inicjatywa Tesco wpisuje się również w tzw. Mapę Drogową przedstawiającą model dojścia do wprowadzenia gospodarki o obiegu zamkniętym –  mówi Dominik Gajewski, radca prawny, ekspert Konfederacji Lewiatan.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Dostrzegając rosnące zainteresowanie swoich klientów żywnością bez glutenu, cukru czy laktozy, Tesco znacząco poszerzyło swoją ofertę. Obecnie na półkach hipermarketów znajdziemy blisko 1000 nowych artykułów, w tym również produkty dietetyczne i pochodzące z upraw ekologicznych. To jedna z najszerszych ofert wśród wszystkich sieci handlowych w Polsce.

Do 7 czerwca klienci sklepów Tesco będą decydować, jakie inicjatywy prospołeczne powinny otrzymać dofinansowanie w programie „Decydujesz, pomagamy”. Do finału dostało się aż 420 organizacji. Tesco przeznaczy w sumie 800 000 zł na dofinansowanie najlepszych projektów społecznych.

X

Przeczytaj również