Jesteś tutaj

Carrefour bez jednorazowych sztućców plastikowych w ofercie

Carrefour wycofał ze swojej oferty jednorazowe talerze i sztućce plastikowe, które są objęte tzw. dyrektywą SUP. Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.

Redukcja wykorzystania plastiku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to jeden z priorytetów w działaniach proekologicznych Carrefour i ważny element globalnej strategii transformacji żywieniowej.

Z myślą o przyszłości planety i ograniczaniu ilości odpadów z tworzyw sztucznych w obiegu, sieć całkowicie wycofała z oferty jednorazowe naczynia plastikowe. Na rok przed wejściem w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/904 z dn. 5 czerwca 2019 r. w sprawie zmniejszenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko, plastikowe talerzyki i sztućce zniknęły z półek sklepów Carrefour. Zastąpiły je przyjaźniejsza dla środowiska naturalnego alternatywy, wykonane m.in. z drewna.

– Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych. Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem tego jak akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie naszych klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa, czy produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w tamtym roku we wszystkich sklepach w kraju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, dla których życie zero waste jest ważne oraz, aby zachęcać tych jeszcze niezdecydowanych do podejmowania małych kroków w kierunku ograniczenia plastiku – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska.

Obok optymalizacji oferty produktów, Carrefour realizuje także szereg wewnętrznych działań w ramach polityki opakowaniowej firmy, która jest elementem strategii transformacji żywieniowej. Głównymi celami wyznaczonymi w obszarze polityki opakowaniowej są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 r., wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 r., a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 r. o 5% w stosunku do 2017 r.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Przejęcie części sklepów przez kolejnego branżowego inwestora to jeden z elementów planu restrukturyzacji sieci Piotr i Paweł, który konsekwentnie wdrażany jest przez zarząd spółki. Objęta postępowaniem sanacyjnym sieć intensywnie realizuje strategię przywrócenia rentowności wszystkich sklepów. Docelowy model zakłada pozostanie około 70 sklepów w upmarketowych  lokalizacjach, istotnych dla Piotra i Pawła.

Do 30 listopada kupujący na platformie Carrefour.pl będą mogli skorzystać z opcji darmowej dostawy. Promocją zostało objętych ponad 20 tysięcy różnych produktów niespożywczych z oferty sieci oraz zewnętrznych sprzedających, którzy współpracują z Carrefour w modelu marketplace.

X