100 kcal – kontynuacja współpracy sieci Biedronka z IŻŻ

Aktualności

100 kcal – kontynuacja współpracy sieci Biedronka z IŻŻ

Biedronka, kontynuując współpracę z Instytutem Żywności i Żywienia, zachęca klientów do wdrażania w życie zasad dobrego odżywiania się i wprowadza do swojej oferty nową linię produktów „kcalculation – licz kalorie!”. Produkty, których wartość kaloryczna nie przekracza 100 kcal i dzięki temu stanowią ciekawą propozycję m.in. dla przekąsek szkolnych, promowane są w najnowszym folderze „Apetyt na szkołę”.

Biedronka od lat podejmuje wiele działań na rzecz promocji zdrowego stylu życia i dobrego odżywiania się, co znajduje odzwierciedlenie także w ofercie. Tym razem przygotowała nową linię własną niskokalorycznych produktów spożywczych „kcalculation – licz kalorie!”. Dzięki czytelnym etykietom z wyraźnie zaznaczoną liczbą kilokalorii każdy klient z łatwością policzy wartość kaloryczną spożywanych przez siebie posiłków.

W ofercie Biedronki znalazły się produkty pakowane w porcjach do 50 kcal lub 100 kcal, idealnie nadające się na przegryzkę w ciągu dnia czy drugie śniadanie do szkoły. Artykuły z linii „kcalculation – licz kalorie!” dostępne są w małych opakowaniach i z powodzeniem zmieszczą się do podręcznej torby lub szkolnego plecaka. 

Eksperci IŻŻ zalecają, aby swoje codzienne menu komponować z uwzględnieniem dziennego zapotrzebowania na kalorie. Ich zdaniem, w ciągu całego dnia najlepiej jest spożywać pięć posiłków – trzy zasadnicze, czyli: śniadanie, obiad oraz kolację i dwa pomiędzy nimi, czyli drugie śniadanie i podwieczorek. Częstsze jedzenie mniejszych porcji sprawia, że nie pojawiają się ataki wilczego głodu, które nękają głównie osoby będące na diecie. Należy przy tym także pamiętać, aby się nie przejadać – wielkość porcji powinna zostać dostosowana
do poziomu naszej aktywności fizycznej. Odpowiedzią na te zalecenia jest właśnie linia produktów „kcalculation – licz kalorie!”.

Biedronka od lat podejmuje wiele działań na rzecz promocji zdrowego stylu życia i dobrego odżywiania się. Z Instytutem Żywności i Żywienia współpracuje od 2009 roku, m.in. angażując się w akcję edukacyjną „Czytaj etykiety”, której celem jest nauczenie konsumentów poprawnego czytania informacji zawartych na opakowaniach. Wiosną br. również w ramach współpracy przygotowany został folder tematyczny z prozdrowotnymi wskazówkami pt. „Wiesz, co jesz”.