Żubrówka najlepiej sprzedającą się polską marką alkoholu na świecie

Aktualności

Żubrówka najlepiej sprzedającą się polską marką alkoholu na świecie

17 czerwca 2016

Według opublikowanego na początku czerwca rankingu „Klubu Milionerów”, Żubrówka jest trzecią największą globalną marką wódki na świecie. W gronie marek które osiągnęły w ubiegłym roku sprzedaż powyżej miliona 9-litrowych opakowań, znalazło się w sumie dziewięć alkoholi z Polski, w tym dwa inne produkty z oferty CEDC: Soplica i Żytniówka.

W corocznym rankingu magazynu Drinks International, Żubrówka zajmuje 3 miejsce w zestawieniu globalnych wódek, po markach Smirnoff i Absolut, ze sprzedażą 6,2 miliona 9-litrowych opakowań. Większą sprzedaż od naszej legendarnej marki miały jeszcze dwie marki wódek ukraińskich, dostępnych jednak tylko na rodzimym rynku.

Biorąc pod uwagę wszystkie kategorie alkoholu (wódki, likiery, whisky, rumy i inne), pod względem sprzedaży Żubrówka zajęła najwyższe w historii, 31 miejsce na świecie. Z roku na rok, marki CEDC pną się w coraz wyżej w rankingu magazynu Drinks International, czego potwierdzeniem jest obecność Soplicy, Żytniówki i Żubrówki, i wśród najszybciej rosnących wódek na świecie (odpowiednio na: 5, 6 i 8 miejscu marek, które odnotowały największy procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2014).