Rozpoczynając w marcu 2022 roku proces wycofywania ze sprzedaży jaj kurzych pochodzących z chowu klatkowego, Żabka wypełnia kolejne zobowiązanie zawarte w swojej strategii odpowiedzialności. Dobrostan zwierząt ma dla Żabki ogromne znaczenie, stąd decyzja o wycofaniu z dystrybucji jaj oznaczonych klasyfikacją 3. W ofercie sklepów Żabka w Polsce dostępne są jaja z hodowli ściółkowych, ekologicznych oraz z wolnego wybiegu.
Żabka tworzy dla swoich klientów możliwości dokonywania odpowiedzialnych wyborów w codziennych zakupach. W centrum wszystkich działań firmy jest klient – jego wygoda, bezpieczeństwo, zaufanie i zadowolenie. Dlatego też Żabka pragnie ułatwiać klientom zmianę codziennych nawyków na lepsze dla nich i dla planety czyniąc zrównoważone wybory oczywistymi.
– Świadomość konsumentów odnośnie pochodzenia żywności stale rośnie, a wraz z nią ich troska o planetę i dobrostan zwierząt. W Żabce wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania naszych klientów i staramy się na nie reagować możliwie jak najszybciej. Jako firma odpowiedzialna społecznie, podejmujemy szereg inicjatyw zmierzających do zrównoważonego stylu życia – dla każdego i na co dzień. Decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego stała się dla nas naturalną konsekwencją naszychwcześniejszych deklaracji – troski o planetę i dobrostan zwierząt – powiedziała Joanna Kasowska, Dyrektor Jakości i Standardów Zarządzania Żywnością w Żabka Polska.
Żabka z dumą dołączyła do grona sieci handlowych i spożywczych, które zaprzestały wspierania chowu klatkowego, wierząc że dzięki takim działaniom los wielu zwierząt może niebawem znacząco się poprawić. Zgodnie z zasadą, że nie można myśleć jedynie o tym, co jest tu i teraz, Żabka podejmuje decyzje biznesowe mając na uwadze to, jaki wpływ będą miały na przyszłość. Jeden z filarów strategii Żabki dotyczy dbałości o środowisko naturalne i jest przejawem troski o planetę, jednocześnie również stanowi odpowiedź na najważniejsze wyzwania współczesnego świata – jakimi są kwestie związane z ochroną klimatu oraz promowaniem i rozwijaniem gospodarki obiegu zamkniętego.
– W dzisiejszych czasach troska o dobrostan zwierząt staje się niezbędnym elementem odpowiedzialności społecznej biznesu. Coraz więcej firm podejmuje się rezygnacji z jaj klatkowych i tym samym spełnia oczekiwania polskich konsumentów nieobojętnych na los zwierząt. Bardzo cieszymy się, że tak znana sieć jak Żabka całkowicie zakończyła proces rezygnacji ze sprzedaży świeżych jaj pochodzenia klatkowego. Działania Żabki niewątpliwie przyczyniają się do poprawy warunków życia milionów kur – Julia Pająk, specjalistka ds. kampanii biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.
Chów klatkowy nie zapewnia kurom godnych warunków do życia. Mają zdecydowanie za mało przestrzeni na swobodne poruszanie się i realizowania naturalnych dla nich zachowań. Skutkuje to m.in. ogromnym stresem. Nie mogą swobodnie budować gniazd, przesiadywać na grzędzie, grzebać w ziemi w poszukiwaniu pożywienia, nie mają dostępu do świeżego powietrza i słońca. Chów klatkowy kur niosek to okrutna praktyka, nie zapewniająca kurom odpowiednich warunków do życia. Żabka docenia inicjatywy mające na celu poprawę warunków ich życia i z wielkim szacunkiem podchodzi do działań m.in. Stowarzyszenia Otwarte Klatki zmierzających do poprawy dobrostanu zwierząt hodowlanych.
źródło: Żabka