Kaufland nie sprzedaje już jaj pochodzących z chowu klatkowego

Detal/Hurt

Kaufland nie sprzedaje już jaj pochodzących z chowu klatkowego

Sieć Kaufland ostatecznie zrezygnowała ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego. Zdecydowała się na to – jak poinformowała w oficjalnym komunikacie – ,,w trosce o dobrostan kur niosek’’. Teraz w ofercie sieci dostępne są jaja kurze wyłącznie z chowu ściółkowego, ekologicznego i na wolnym wybiegu. 

Sieć zakończyła proces wycofywania jaj „trójek” zgodnie ze złożoną rok temu deklaracją. Początkowo Kaufland miał wycofać jaja kurze z chowu klatkowego do 2025 r., jednak firma podjęła decyzję o wcześniejszej realizacji tego celu. – Przyśpieszyliśmy prace nad asortymentem jaj świeżych i zgodnie z podjętą deklaracją pierwszy kwartał 2022 roku to dla sieci Kaufland całkowite odejście od jaj kurzych z chowu klatkowego mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland. 

Wszystkie jaja kurze oferowane w sieci Kaufland pochodzą z Polski. 58% tego asortymentu stanowią produkty marek własnych. Kaufland oferuje jaja z chowu ściółkowego oraz z wolnego wybiegu pod marką K-Classic, jaja z chowu ekologicznego K-Bio, a  także jaja od kur zielononóżek marki K-Stąd Takie Dobre!.

Sieć przykłada dużą wagę także do receptur przetworzonych artykułów marek własnych, które zawierają w swoim składzie jaja. W sklepach Kaufland klienci mogą znaleźć m.in. majonez czy pastę jajeczną ze szczypiorkiem marki K-Stąd Takie Dobre!, do których produkcji użyto jaj z chowu na wolnym wybiegu. Jaja z alternatywnych hodowli znajdują się także w produktach K-Classic, m.in. bułeczkach mlecznych, gofrach i makaronach.

Wcześniej Kaufland podjął także inne działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt. Sieć nie sprzedaje żywych karpi oraz gatunków ryb dziko żyjących, zagrożonych wyginięciem. W asortymencie sklepów Kaufland nie znajdziemy także mięsa oraz przetworów z kaczek i gęsi, które poddaje się przymusowemu tuczowi. Aby wspierać świadome decyzje zakupowe, sieć wprowadziła także klasyfikację chowu kurczaka na opakowaniach produktów marek własnych, dzięki której klienci otrzymują czytelne informacje dotyczące warunków hodowli zwierząt.

Źródło: Kaufland