Wyniki PepsiCo za drugi kwartał 2018 r. okazały się lepsze niż oczekiwano. Wskazują one na oznaki stopniowego ożywienia w sektorze napojów gazowanych, ponieważ firma podwoiła wysiłki na rzecz promowania swoich produktów na rodzimym rynku.
Sprzedaż napojów w Ameryce Północnej spadła o 0,9%, co oznacza najmniejszy spadek w ostatnich czterech kwartałach, od kiedy firma zaczęła szeroko zakrojoną kampanię marketingową i cenową.
Przychody netto PepsiCo wzrosły o 2,4% do 16,09 mld USD, z czego 5,19 mld USD pochodziło z branży napojów i pobiło oczekiwania Wall Street.
Sprzedaż w dziale przekąskowym, Frito-Lay w Ameryce Północnej wzrosła w drugim kwartale o 4,3% dzięki wyższej sprzedaży nowych produktów – Doritos Blaze, Ruffles Mozzarella i Marinara.
Pepsi zanotowało również wzrosty na rynkach zagranicznych o 7% w Afryce Subsaharyjskiej i Europie oraz 6% w Azji, na Bliskim Wschodzie.
Zysk netto spadł natomiast o około 14% do 1,82 mld USD, w drugim kwartale kończącym się 16 czerwca, głównie z powodu wyższych kosztów transportu i surowców.
Źródło Reuters