Wyborowa Pernod Ricard wdraża nową strategię employer brandingu

Aktualności

Wyborowa Pernod Ricard wdraża nową strategię employer brandingu

Od momentu pojawienia się na polskim rynku, Wyborowa Pernod Ricard cieszy się uznaniem wśród pracowników. Z uwagi na złożoną strukturę, niezbędne okazało się zidentyfikowanie obszarów, które stanowiły atut w porównaniu z innymi firmami, oraz tych, w których możliwa była dalsza poprawa. Rozpoczęły się prace nad długofalową strategią komunikacji wewnętrznej oraz działań employer brandingowych.

– Jestem przekonana, że działania, które rozpoczęliśmy wykorzystają pełen potencjał organizacji. Rozpoczęliśmy od zdiagnozowania silnych stron naszej organizacji i rozmów z pracownikami. Skonfrontowaliśmy to również z globalną strategią Grupy Pernod Ricard. Udało nam się wypracować plan działania, który angażuje pracowników z różnych działów firmy oraz Zarząd – mówi Izabela Nowikowska, Dyrektor HR, Członek Zarządu w Wyborowa Pernod Ricard.

Podstawą planowania działań były pogłębione wywiady z pracownikami, które pozwoliły zidentyfikować obszary, które z jednej strony są odbiciem wartości firmy, z drugiej są osadzone jak najbliżej realiów biznesowych. Swoje odzwierciedlenie znajduje w strategii przede wszystkim premiumizacja. To określenie, tak często stosowane w aspekcie biznesowym, dla firmy oznacza nie tylko pracę z markami z segmentu premium, ale również doskonałe warunki pracy w gronie profesjonalistów. Ważny jest także duch przedsiębiorczości – coś, co pozwala ludziom realnie wprowadzać w życie swoje pomysły i odnosić sukcesy. Globalny zasięg, lokalny wymiar – to po pierwsze praca w międzynarodowym środowisku, z rozpoznawalnymi  markami, możliwość prezentacji swoich pomysłów na globalnej arenie, przy jednoczesnym wkładzie w budowanie rynku w Polsce i jego dalszego rozwoju. Perspektywiczne oraz komfortowe miejsce pracy – możliwość realizowania się na różnych płaszczyznach, udział w ciekawych projektach w kraju i za granicą, ale także stabilność zatrudnienia.

Dzięki takiemu podejściu firmy do pracowników udało się zbudować stabilny i zgrany zespół, stąd rekrutacja na nowe stanowiska odbywa się stosunkowo rzadko. Jeżeli już firma rozpoczyna rekrutację zewnętrzną, to ma ona charakter elitarny i istotne jest by dotrzeć do osob, które spełniają określone wymagania. Ważne jest także, aby potencjalni kandydaci zgłaszali swoje aplikacje z wyboru, nie przypadku.

Jednym z przejawów realizacji nowej strategii EB są filmy rekrutacyjne. To innowacyjne narzędzie EB na polskim rynku, którego celem jest nie tylko zaprezentowanie ogłoszenia o pracę w atrakcyjny i przyciągający uwagę sposób, ale także pokazanie firmy od tzw. kuchni – jej atmosfery, ludzi, wydarzeń specjalnych. Filmiki są kilkunastosekundowe, dynamiczne i zawierają wypowiedzi Członków Zarządu, którzy są szeroko zaangażowani w budowanie startegii EB. Dodatkowo, Wyborowa Pernod Ricard stworzyła profil firmowy w serwisie Facebook oraz unowocześniła zakładkę „kariera“ na stronie internetowej.