WorldFood Warsaw 2016 – targi międzynarodowe i rekordowe

Aktualności

WorldFood Warsaw 2016 – targi międzynarodowe i rekordowe

11 maja 2016

250 wystawców z 24 krajów świata, ponad 4 tysiące zwiedzających z 48 państw, w tym 128 przedstawicieli krajowych i międzynarodowych mediów, liczne zagraniczne delegacje. Tak w skrócie można podsumować minioną III edycję Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw. Poradnik Handlowca był patronem medialnym tego wydarzenia.

Zwiedzający

Wystawa, która odbyła się w dniach 19-21 kwietnia w EXPO XXI Warszawa, przyciągnęła wielu reprezentantów sektora rolno-spożywczego. Wśród zwiedzających aż 95% stanowiły osoby decyzyjne bądź osoby mające wpływ na podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwach. Te statystyki potwierdzają biznesowy charakter targów. Odwiedzający kolejną edycję targów reprezentowali sektor związany z handlem i dystrybucją (41%), produkcją wyrobów spożywczych (34%), przetwórstwem (15%). Dużą część stanowili importerzy i eksporterzy żywności oraz sektor HoReCa. Oczywiście na wystawie nie mogło zabraknąć reprezentantów najważniejszych organizacji branżowych i stowarzyszeń, przedstawicieli administracji państwowej i samorządu oraz świata nauki.

Zwiedzający jako cel udziału w targach podawali najczęściej poszukiwanie nowych partnerów biznesowych, dystrybutorów i dostawców, podtrzymanie dotychczasowych kontaktów biznesowych, chęć zapoznania się z nowościami branżowymi oraz udział w konferencjach.

O międzynarodowym charakterze wystawy najlepiej świadczy duża ilość zagranicznych delegacji, m.in. z Ukrainy, Belgii, Białorusi, Indii, Litwy, Łotwy, Mołdawii czy Holandii. Łącznie odwiedzający reprezentowali aż 48 krajów.

Wystawcy

III edycja targów WorldFood Warsaw okazała się także rekordowa pod względem ilości wystawców. Udział w targach wzięło 250 firm spożywczych z całego świata, które zaprezentowały swoją ofertę żywności, napojów, alkoholi, dodatków do żywności oraz nowoczesnych technologii stosowanych w branży spożywczej. Dużym zainteresowaniem cieszyły się przedsiębiorstwa produkujące wyroby ekologiczne i tradycyjne, które eksponowały swoje produkty w premierowej strefie EcoFood.

Wydarzenia towarzyszące

Trzy targowe dni obfitowały w liczne rozmowy biznesowe, promocję firm i produktów, degustacje, spotkania wystawców z przedstawicielami sieci handlowych. Ale nie tylko. Każdy z targowych dni był bogaty w konferencje, dyskusje branżowe i panele tematyczne.

Wystawę otworzyli: Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Zbigniew Babalski, Poseł
do Parlamentu Europejskiego Czesław Siekierski, Prezes Agencji Rynku Rolnego Łukasz Hołubowski oraz organizatorzy: Dyrektor Targów Agnieszka Szpaderska i Anatoly Sushon – Dyrektor Sektora Żywności i Opakowań w Grupie ITE. Wszyscy goście honorowi zgodnie podkreślili, że targi WorldFood Warsaw to cenna inicjatywa, która sprzyja nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych i ekspansji polskiej żywności na światowe rynki.

Właśnie eksportowi krajowych produktów rolno-spożywczych na zagraniczne rynki poświęcony był pierwszy dzień wystawy, w którym udział wzięli m.in. europoseł Czesław Siekierski, prezes Związku Polskie Mięso Witold Choiński, prezes UPEMI Wiesław Różański, dyrektor Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska Andrzej Czernek czy Andrzej Szumowski – prezes Stowarzyszenia Polska Wódka. Z kolei drugiego dnia eksperci zajęli się bardzo aktualnymi problemami handlu żywnością, jego uwarunkowaniami prawnymi i podatkowymi. W tym dniu ekspertami byli m.in. Andrzej Faliński z POHiD, Dorota Kałowska z PIH, poseł Mirosław Maliszewski – prezes Związku Sadowników RP. Trzeci dzień był równie ważny i ciekawy, a jego tematyka poświęcona była sektorowi ekologicznej produkcji i sprzedaży żywności. Do ekspertów w tej tematyce należeli: Marcin Fajerski z EkoDostawców, Izabella Byszewska – prezes Polskiej Izby Produktu Regionalnego
i Lokalnego oraz Renata Przegalińska – GIJHARS.

Zwiedzający mogli uczestniczyć także w licznych degustacjach przygotowanych przez wystawców. Największe zainteresowanie, a tym samym tytuł najbardziej Przyjaznego Stoiska zyskała Brytyjsko-Polska Izba Handlowa. W ramach ekspozycji Kevin Aiston, znany w Polsce Brytyjczyk, serwował gościom brytyjską jagnięcinę oraz inne specjały kuchni Wielkiej Brytanii. „Dzięki takim inicjatywom jak targi WorldFood Warsaw możemy poznać różnorodność kuchni całego świata i dzielić się z innymi tym, co najlepsze!” – podkreślał Brytyjczyk.