Wiceprezes Kompanii Piwowarskiej jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce

Aktualności

Wiceprezes Kompanii Piwowarskiej jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce

18 lutego 2014

Marzena Piórko, wiceprezes ds. sprzedaży Kompanii Piwowarskiej po raz pierwszy znalazła się w elitarnym gronie 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce wg miesięcznika „Home & Market”.

„Home & Market” przygotowuje swój ranking już od kilkunastu lat, umieszczając w nim kobiety, które swoją działalnością – według redakcji – wywierają największy wpływ na Polskę i jej mieszkańców. Główne kryterium wyboru to osiągnięcia w minionym roku, przy czym dotyczą one rozmaitych dziedzin, w których działają wyróżnione panie: polityki, biznesu, kultury, sportu czy szeroko pojętej sfery lifestyle. Zdaniem redaktor naczelnej magazynu kobiety wymienione w zestawieniu zdecydowanie na to zasługują, „bo większość łączy życie osobiste z bardzo wymagającym życiem zawodowym, bo pasje potrafiły przekuć w biznes, bo niestraszne im trudy męskiego w dalszym ciągu świata finansów, polityki, nauki”. Marzena Piórko po raz pierwszy pojawiła się w rankingu „Home & Market”, który w tym roku otwiera osoba minister Elżbiety Bieńkowskiej. Oprócz w niej w tym szacownym gronie znalazły się m.in. Irena Eris, Grażyna Kulczyk, Danuta Hübner, Nina Terentiew, Justyna Kowalczyk, Małgorzata Szumowska, Joanna Chodakowska i Magda Gessler.

Marzena Piórko jest związana z Kompanią Piwowarską od 1997 roku, zaś od 2010 r. pełni funkcję wiceprezesa ds. sprzedaży – jest pierwszą Polką i jedyną obecnie kobietą w zarządzie. Zanim  dołączyła do Kompanii, zarządzała sprzedażą w firmie Leco Instrumente, działającej w przemyśle organicznym, gdzie rozwijała współpracę z klientami w ramach kanału B2B. Wcześniej pracowała w Agencji Badawczej PENTOR.

Kariera Marzeny w Kompanii Piwowarskiej została przerwana na 12 miesięcy współpracą z Agros Nova (2003 r.). Do tego czasu odpowiedzialna była za rozwój sprzedaży w Tyskich Browarach Książęcych, natomiast po połączeniu TBK z Lech Browary Wielkopolski w 1999 roku – za Regionalny Trade Marketing. W 2004 roku Marzena Piórko stanęła na czele Centralnego Trade Marketingu w KP, aby po dwóch latach objąć funkcję Dyrektora Regionu Centrum. W 2007 roku ponownie awansowała, tym razem na stanowisko Dyrektora ds. Operacyjnych. Stojąc na czele jednego z najważniejszych departamentów firmy, odpowiadała za najistotniejsze zmiany dystrybucyjne w branży piwnej w kraju. Doprowadziła do zmiany podejścia Kompanii Piwowarskiej w relacjach z hurtownikami i dystrybutorami. Rozpoczynając proces zmiany percepcji partnerów biznesowych Kompanii, wprowadziła spółkę w najnowocześniejszą formułę współpracy B2B w branży FMCG.

Marzena Piórko jest absolwentką Śląskiej Międzynarodowej Szkoły Handlowej. W 2010 r. portal ekonomia24.pl umieścił ją wśród 10 wschodzących gwiazd polskiego biznesu.