Mleczna Kita, główna bohaterka kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”, sfinansowanej z Funduszu Promocji Mleka i organizowanej przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka miała bardzo pracowity weekend.
Już 6 czerwca promowała mleko i produkty mleczne podczas akcji „Bezpieczne Wakacje” w Michałowie, a 8 czerwca obecna była na Światowym Dniu Mleka, który był hucznie obchodzony w Muzeum Mleka w Grajewie. Z kolei 9 czerwca można było ją spotkać na Dziecięcym Pikniku Mlecznym w Czarnkowie, na którym z radością spotkała się z dziećmi oraz rodzicami.
Podczas wydarzeń na wszystkich odwiedzających czekało moc mlecznych przygód, m.in. gry, zabawy oraz ciekawostki o mleku i produktach mleczarskich. Dzieci z ogromnym zainteresowaniem rozwiązywały łamigłówki, za które otrzymywały drobne upominki. Nie zabrakło również zabaw ruchowych ze zdrową mleczną rywalizacją, która motywowała do walki i zwycięstwa.
Podczas imprez dzieci poprzez zabawę poszerzyły swoją wiedzę na temat składników odżywczych mleka i produktów mleczarskich, które stanowią ważny element w diecie zarówno dziecka, jak i osoby dorosłej. Podkreślono rolę wapnia zapewniającego mocne kości i zdrowe zęby oraz właściwości witaminy A odpowiedzialnej za prawidłowy wzrok. Ponadto nie zabrakło szklanek z mlekiem dla ochłody, które znakomicie nawadnia organizm, zwłaszcza że temperatura mocno szybowała w górę.
Źródło: Biuro kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”
Foto: Pixbay