Wartość sprzedaży w kategorii serów w ALDI rośnie rok do roku o ponad 50%. Z okazji Dnia Miłośników Sera sieć analizuje koszyki zakupowe swoich klientów

Detal/Hurt

Wartość sprzedaży w kategorii serów w ALDI rośnie rok do roku o ponad 50%. Z okazji Dnia Miłośników Sera sieć analizuje koszyki zakupowe swoich klientów

20 stycznia 2023

64 sery w asortymencie ALDI, w tym 15 marek własnych i 4 produktów regionalnych. Sery są produktem całorocznym, jak wynika z badań własnych ALDI. Największą sezonowość odnotowują sery miękkie dojrzewające w okresach zimy i przedświątecznych.

20 stycznia obchodzimy Dzień Miłośników Sera. Początki produkcji sera sięgają starożytności. W Polsce sztuka jego wytwarzania kiełkowała od średniowiecza. Jednak to Francja słynie najbardziej na świecie z produkcji serów – znajdziemy tam ponad 500 odmian tego przysmaku. To oznacza, że Francuzi choćby każdego dnia próbowali innego sera i tak nie zdołaliby skosztować wszystkich jego rodzajów w ciągu roku.[1] A jak wygląda konsumpcja sera wśród klientów ALDI?

– Pokusiliśmy się o wewnętrzną analizę koszyków zakupowych naszych klientów, która pozwala nam wysnuć wniosek, że przeciętne gospodarstwo domowe kupuje około 1,4 kg sera miesięcznie, przy założeniu, że kupuje ten ser średnio raz w tygodniu – mówi Marta Pinocy, Starszy Menadżer ds. Kategorii. Na co dzień klienci ALDI ser spożywają w sposób tradycyjny – z wędliną i pieczywem. To właśnie te produkty najczęściej znajdują się w ich koszykach obok sera, jak wynika z badań własnych ALDI – dodaje Pinocy.

W asortymencie ALDI znajduje się 15 marek własnych serów, które w ramach planowanego ujednolicenia docelowo będą dostępne pod szyldem marki Milsani, już dziś oferującej jogurty, masła czy mleka. Warto także wspomnieć o typowo regionalnych serach dostępnych w ALDI, takich jak twaróg sudecki krajanka, rolada twarogowa z Międzyborza, ser Złoty Mazur z Podlasia, sery korycińskie. Wszystkie sery w ALDI podlegają wewnętrznym kontrolom odbywającym się raz na 6 tygodni. Wiele z produktów w tej kategorii posiada certyfikaty i oznaczenia – Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Pochodzenie Geograficzne oraz Jakość Tradycja. Do produktów, których klienci nie znajdą u konkurencji należą, między innymi dojrzewający ser typu harceńskiego, cechuje go wysoka zawartość białka przy niskiej zawartości tłuszczu, ser do piekarnika podawany na ciepło, Parmigiano Reggiano w kawałku dojrzewający 24 miesiące, czy sprowadzany z Włoch Mascarpone marki własnej D’ANTELI.

Warto dodać, że poza cotygodniowymi promocjami na sery, ALDI utrzymuje promocje, które na stałe zagościły w naszym handlowym kalendarzu, takie jak Promocje od pierwszej sztuki, dobrze przyjęta przez klientów, będąca jednocześnie wyrazem naszej filozofii sprzedażowej, która pozwala nam wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki niej konsumenci nie muszą kupować kilku opakowań danego produktu, aby skorzystać z promocyjnego rabatu, ponieważ obowiązuje on już od pierwszej sztuki.

[1] Źródło: https://agronomist.pl/artykuly/dzien-milosnikow-sera