VII Kongres Różnorodności

Producenci

VII Kongres Różnorodności

Zakończyła się VII edycja Kongresu Różnorodności, jednego z kluczowych wydarzeń CSR w Polsce. W tym roku prelegenci i uczestnicy Kongresu zastanawiali się, jak wzmacniać ludzi i organizacje rozbite kryzysem pandemii. Organizatorami Kongresu byli Henkel Polska oraz firma BETTER.

Hasłem przewodnim siódmej edycji Kongresu Różnorodności, który odbywał się w formule online, było „Tak silni, jak najsłabszy z nas – czyli jak wzmacniać ludzi i organizacje nie tylko w kryzysie”.

– Tematyka tegorocznego Kongresu jest wynikową niełatwego doświadczenia globalnej pandemii, które, mam nadzieję, stopniowo zostawiamy za sobą. Wraz z zaproszonymi ekspertami postanowiliśmy zajrzeć w przyszłość i poszukać odpowiedzi na pytania o to, jak w zmiennym i niepewnym świecie dbać o odporność psychiczną własną i podległych zespołów, jak będzie wyglądać praca w nowej normalności, jaki powinien być lider na nowe czasy oraz jak zmieniają się oczekiwania pracowników względem pracodawców i przełożonych. W efekcie nas wszystkich, po obu stronach ekranów połączyła refleksja nad tym, jak powinniśmy i chcemy urządzić nasz nowy post-pandemiczny świat – powiedziała Dorota Strosznajder, dyrektor komunikacji korporacyjnej i pełnomocnik zarządu ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska.

Wśród prelegentów i uczestników paneli tegorocznego Kongresu znaleźli się między innymi: Dawn D. Bennett-Alexander, konsultantka ds. Diversity, Equity, Inclusion & Belonging, założycielka Practical Diversity, profesor prawa, Amy Morin, psychoterapeutka, autorka książek, wykładowczyni na Northeastern University, prof. Bogdan de Barbaro, wybitny psychiatra i psychoterapeuta, Dominika Sadowska, ekspertka z obszaru zarządzania różnorodnością i kultury włączania (D&I), inicjatorka i założycielka Diversity Plus, Zuzanna Skalska, właścicielka 360Inspiration, partner FutureS Thinking Group, Piotr Voelkel, założyciel Grupy Kapitałowej VOX i Uniwersytetu SWPS oraz Zuzanna Ziomecka, wiceprezeska Polskiego Instytutu Mindfulness. Punkt widzenia biznesu zaprezentowali przedstawiciele Banku BPH, IBM, IKEA, Mastercard, Wedel i Henkel.

Pierwszy dzień Kongresu poświęcony był wyzwaniom czasów pandemii i nowej post-pandemicznej normalności, a przyświecało mu hasło „Mindcare – jak zadbać o siebie i innych?” Uczestników w atmosferę rozmowy o różnorodności i jej znaczeniu wprowadził Jarosław Mikołajewski, poeta i eseista, który zauważył, że na różnorodność jesteśmy niejako skazani, zarówno w aspekcie globalnym, jak i naszym lokalnym.

Gośćmi następnego panelu, zatytułowanego „Wyzwania przyszłości – co czeka nas i nasze organizacje” byli Zuzanna Skalska, właścicielka 360Inspiration, partner FutureS Thinking Group oraz Piotr Ciborowski, członek zarządu Henkel Polska. Rozmówcy Pawła Oksanowicza przyjrzeli się rewolucyjnym zmianom, jakie zachodzą obecnie na rynku pracy.

Ostatni panel pierwszego dnia Kongresu przebiegał pod hasłem „Jak odpowiadać na potrzeby pracowników w czasach kryzysu? Pracodawcy w poszukiwaniu rozwiązań”. Wzięły w nim udział Iwona Choińska, dyrektor personalna IBM na Polskę i Kraje Bałtyckie oraz Susanna Romantsova, liderka ds. Różnorodności, Równego Traktowania i Kultury Przynależności w IKEA. Rozmówcy zgodzili się, że czas po wybuchu pandemii koronawirusa stał się punktem zwrotnym, jeśli chodzi o podejście do pracownika.

Drugi dzień Kongresu Różnorodności przebiegał pod hasłem „Team Care – z czym się dziś mierzą liderki i liderzy?”, zwracając uwagę na ich rolę w procesie sklejania i utrzymania jedności zespołów i całych organizacji.

W wywiadzie na temat „Jak zadbać o to, by na Twoim pokładzie było miejsce dla wszystkich? Inkluzywne zarządzanie w praktyce” Birgit Rechberger-Krammer, Corporate Senior VP Laundry and Home Care Henkel Europe, President Henkel Austria, podkreślała, że praktykowanie inkluzywności zaczyna się na samej górze, w zarządzie firmy i polega na tym, by potrafić budować skuteczne zespoły z członków zróżnicowanych grup.

Kongres Różnorodności zakończył panel „Biznes a światopogląd – przyczynek do konfliktu czy nowa jakość”. Wzięli w nim udział Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe, Małgorzata Romaniuk, wiceprezes Zarządu w Banku BPH, Maciej Herman, dyrektor zarządzający Wedel i Piotr Voelkel, założyciel SWPS oraz właściciel marki VOX. Spotkanie poprowadził Paweł Niziński, CEO Better, B Market Explorer CEE. Uczestnicy zachęcali, by organizacje nie bały się trudnych tematów i zabierały głos, wypowiadając się na przykład otwarcie przeciw dyskryminacji i brakowi tolerancji.