Już ponad 2,6 mln zł na wsparcie 16 regionalnych szpitali zakaźnych zebrano dzięki użytkownikom aplikacji żappka. W zainaugurowaną na początku kwietnia przez firmę Żabka Polska akcję włączyło się już ponad 217 tys. użytkowników. Przekazane przez klientów żappsy firma podwaja i przekazuje placówkom medycznym na walkę z COVID-19. W związku z nadal trwającą pandemią sieć przedłużyła inicjatywę przekazywania punktów, tzw. żappsów, do 30 czerwca br. Zebrane środki ułatwią placówkom medycznym zakup środków ochrony osobistej oraz urządzeń niezbędnych do walki z COVID-19.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że już niemal co dwunasty z blisko 3 mln użytkowników aplikacji żappka zdecydował się włączyć w naszą wspólną walkę z pandemią COVID-19. Akcję przekazywania żappsów przez użytkowników aplikacji przedłużyliśmy do końca czerwca, dzięki czemu jeszcze więcej naszych klientów będzie miało szansę dołożyć swoją cegiełkę i wesprzeć szpitale zakaźne. Cieszymy się, że mamy możliwość wykorzystywania technologii mobilnych także do celów charytatywnych – podkreśla Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju w firmie Żabka Polska.
Dzięki zainicjowanej przez Żabkę akcji każdy z 16 szpitali zakaźnych otrzymał już 120 tys. zł. Do tej pory w inicjatywę włączyło się ponad 217 tys. klientów, korzystających z aplikacji mobilnej sieci. Ponad połowa ofiarowanych cegiełek miała wartość 100 żappsów (2 zł), zaś co dziesiąta wartość 400 żappsów (10 zł).