Unilever przejmuje holenderską markę The Vegetarian Butcher

Aktualności

Unilever przejmuje holenderską markę The Vegetarian Butcher

Przejęcie przez Unilever holenderskiej marki The Vegetarian Butcher wpisuje się w globalną strategię firmy, która zakłada powiększanie portfolio o marki z kategorii produktów roślinnych. Jest to też odpowiedź na potrzeby współczesnych konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po żywność wegetariańską i wegańską.

Dla holenderskiej marki The Vegetarian Butcher jest to kolejny krok na drodze do zostania „największym rzeźnikiem na świecie”. – Międzynarodowy zasięg Unilever, obejmujący 190 krajów na pewno pomoże nam osiągnąć ten cel – podkreśla założyciel firmy Jaap Korteweg

Jaap Korteweg, rzeźnik od dziewięciu generacji i wielki miłośnik mięsa został wegetarianinem i w 2007 r. założył firmę The Vegetarian Butcher, aby zaspokoić własną potrzebę wysokiej jakości „mięsa”, które nie pochodziłoby od zwierząt (produkty z roślin strączkowych, które teksturą i smakiem przypominają mięso). Jego produkty dostępne są obecnie w ponad 4000 sklepów w 17 krajach. Według Kortewega przejęcie nastąpiło we właściwym momencie. – Chcemy zrobić kolejny krok i podbić świat. Naszą misją jest uczynienie roślinnego mięsa powszechnym standardem i wierzymy, że zostanie częścią międzynarodowej sieci Unilever pozwoli nam osiągnąć ten cel.

Ta transakcja to kolejny krok na drodze Unilevera do powiększania portfolio o produkty pochodzenia roślinnego. Obecnie Unilever sprzedaje prawie 700 produktów z oznaczeniem V-Label (Towarowy znak jakości V-Label obejmuje produkty wegetariańskie i wegańskie) w Europie są to między innymi marki takie jak Unox, Knorr, Hellmanns, Conimex i Ben & Jerry.

– The Vegetarian Burcher to bardzo popularna w mediach społecznościowych marka ,o jasno zdefiniowanej misji, wieloma lojalnymi ambasadorami i silną pozycją na rynku. Dlatego świetnie wpisze się w portfolio naszych dynamicznie rozwijających się marek, które lepiej odpowiedzą na potrzeby konsumentów oraz pozytywnie wpłyną na społeczeństwo. Co ważne, to przejęcie pozwoli nam przyspieszyć proces dynamicznego powiększania oferty produktów pochodzenia roślinnego – podkreśla Nitin Paranjpe, Prezes Foods & Refreshment Unilever

The Vegetarian Butcher zatrudnia obecnie około 90 pracowników, a w związku z przejęciem nie przewidywana jest redukcja zatrudnienia. Strony nie ujawniają szczegółów transakcji, jej sfinalizowanie jest planowane do końca 2018 r.