W maju bieżącego roku mają zacząć obowiązywać nowe zasady dotyczące cen produktów. Unia Europejska znalazła sposób na zaprzestanie wprowadzania nieprawdziwych cen.
Nowe zasady, które zostaną wprowadzone już w tym roku mają obowiązywać w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych, a także w reklamach produktów lub usług, w których prezentowana jest cena.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zdradził, jakie są najczęstsze nieprawidłowości. Wyróżnia wśród nich między innymi: tworzenie pozorów atrakcyjności promocji, chociaż cena jest taka sama lub nawet wyższa, niż w czasie regularnych zakupów. Aby temu zapobiec, sprzedawcy będą musieli informować konsumenta o cenach towarów i usług sprzed obniżki.
– Przedsiębiorca zostanie zobowiązany do informowania konsumentów o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni. Nie da się wtedy wykorzystać mechanizmu sztucznego podnoszenia cen na tydzień czy dwa przed wyprzedażami po to, aby później chwalić się obniżkami cen, a konsument będzie wiedział, jaka jest rzeczywista skala upustu – informuje Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
Obecnie kara od Inspekcji Handlowej za nieprawidłowe informacje o cenach wynosi do 20 tysięcy, a gdy sytuacja się powtarza – do 40 tysięcy.
źródło: wiadomosci.radiozet