74. rocznica odzyskania niepodległości przez Indonezję była okazją do wspólnego świętowania i rozmów biznesowych na temat polsko-indonezyjskiej współpracy w zakresie rynku mleka.
Dnia 18 września br. na zaproszenie Ambasador Siti Nugraha Mauludiah Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka wzięła udział w uroczystości, zorganizowanej z okazji Dnia Niepodległości Republiki Indonezji. Była to doskonała okazja do zaprezentowania polskiego mleczarstwa, przedstawienia potencjału eksportowego polskich zakładów mleczarskich oraz zaciśnięcia relacji biznesowych.
Indonezja jest dla Polski istotnym partnerem handlowym w Azji Południowo-Wschodniej. To duży rynek, gdzie jest wielu młodych konsumentów, zainteresowanych nowinkami pochodzącymi z importu. Jednak dostanie się na ten rynek nie jest proste – produkty muszą na przykład posiadać certyfikat HALAL, którego otrzymanie może się wydawać skomplikowaną procedurą. Z punktu widzenia branży mleczarskiej, do tego kraju eksportowane są głównie produkty proszkowane (mleko, śmietana, serwatka), a także sery podpuszczkowe dojrzewające.
Źródło: Polska Izba Mleka