Produkty marki Vegeta zajmują wiodącą pozycję na rynku przypraw uniwersalnych i są gwarancją sukcesu kulinarnego. Dostępne są w ponad 40 krajach na całym świecie. W Polsce to marka nr 1 w kategorii przypraw uniwersalnych sypkich1. W tym roku obchodzi swoje 60. urodziny.
Oryginalną recepturę przyprawy uniwersalnej opracował zespół prof. Zlaty Barlt w 1959 r. Vegeta 40, bo tak brzmiała jej pierwsza nazwa, szybko zdobyła wielu entuzjastów. Znaną konsumentom nazwę Vegeta, przyjęła w latach 70-tych.
Vegeta pojawiła się na polskim rynku w charakterystycznym, czerwonym opakowaniu o gramaturze 75g. Podbiła serca oraz stoły Polaków i stała się jedną z najchętniej używanych przypraw w polskich kuchniach. Nadaje smaku różnorodnym potrawom: zupom, mięsom oraz daniom warzywnym. Łyżeczka Vegety znalazła się na listach kluczowych składników w wielu daniach znajdujących się w przepisach naszych mam i babć.
Dziś marka Vegeta rozpoznawalna jest przez ponad 91%2 polskich konsumentów. Vegeta jest marką Nr 1 w udziałach wartościowych na rynku przypraw sypkich3. Jej udziały sięgają już 40,8%. Popularność przyprawy uniwersalnej stale rośnie. W 2018 roku smak potraw na całym świecie wzbogaciło około 8 miliardów łyżek Vegety.
Vegeta to nie tylko przyprawa uniwersalna, to też cała gama przypraw specjalnych i kostek bulionowych. – Vegeta to produkt, z którego jesteśmy naprawdę dumni. Na przestrzeni lat zwiększaliśmy ofertę tej marki, podążając za trendami rynkowymi oraz potrzebami naszych Klientów. Pojawiła się m.in. linia Vegeta Natur, oferująca także przyprawy uniwersalne, mieszanki przypraw oraz kostki rosołowe. Nazwa Vegeta stała się synonimem tego typu przypraw, co jest dla nas niepodważalnym dowodem dużego sukcesu tej marki – powiedział Radosław Marciniak, Dyrektor Marketingu Podravka Polska.
Z okazji okrągłych urodzin, firma Podravka Polska wprowadziła na rynek specjalną edycję produktu. Jej wygląd nawiązuje do historycznego opakowania Vegety 75g w czerwonej oprawie. To ten sam dobrze wszystkim znany produkt, tym razem jednak w nowej, wyjątkowej odsłonie i o większej gramaturze – 1 kg.
1 Źródło: Raport Nielsen maj 2019. Podravka za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, (jako suma rynaków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze z sieciami chemicznymi, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Kioski, Stacje Benzynowe, Sklepy winno-cukiernicze), Okres skumulowany czerwiec’18-maj’19, Sprzedaż wartościowa, Kategoria Przyprawy, Segmenty przypraw uniwersalnych sypkich.
2 Źródło: Kantar 2019
3 Źródło: Raport Nielsen maj 2019. Podravka za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, (jako suma rynaków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze z sieciami chemicznymi, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Kioski, Stacje Benzynowe, Sklepy winno-cukiernicze), Okres skumulowany czerwiec’18-maj’19, Sprzedaż wartościowa, Kategoria Przyprawy, Segmenty przypraw uniwersalnych sypkich.