W Polsce co roku marnowanych jest około 9 mln ton artykułów spożywczych, dlatego Tesco rozpoczęło kampanię informacyjno-edukacyjną „Kochaj jedzenie, nie marnotrawienie”. Ma ona przypominać, jak ważny jest szacunek do żywności i podpowiadać klientom proste sposoby na niemarnowanie żywności.
– Wiedza na temat niemarnowania żywności wciąż nie jest wystarczająca i chcemy to zmienić, docierając z naszą kampanią do jak największej liczby osób, bez względu na wiek, płeć i wykształcenie. Wierzymy, że dzięki naszym prostym i praktycznym poradom uda się dołożyć cegiełkę w kwestii edukacji nt. szanowania żywności – zarówno w zakresie kupowania, jak i przechowywania produktów, by nie powielać błędnych wzorców. Na przykład 25% ankietowanych wskazało, że przechowuje pomidory w lodówce, co nie wpływa dobrze na zachowanie ich walorów. Chcemy, by kampania pomogła naszym klientom, odpowiadając na najczęściej pojawiające się wątpliwości dotyczące przechowywania żywności. Suma takich drobnych kroczków to wielka zmiana na lepsze dla nas, dla naszego lokalnego środowiska, jak i całej planety – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska.
Od października we wszystkich sklepach Tesco klienci znajdą plakaty z poradami dotyczącymi przechowywania żywności. Kampania będzie także widoczna w internecie: na profilach społecznościowych oraz stronie internetowej Tesco. Klienci będą mogli zapoznać się z informacjami, jak mądrze planować zakupy, jak zadbać o to, aby nabyte produkty nie uległy zmarnowaniu, i jak maksymalnie wykorzystać jedzenie, którego termin przydatności do spożycia dobiega końca.