Handel coraz częściej patrzy w kierunku nowoczesnych technologii. Specjalne aplikacje dla klientów oraz franczyzobiorców, proekologiczne rozwiązania w sklepie – takie nowinki zdecydowanie łatwiej wprowadzić do swojej placówki handlowej, mając wsparcie ze strony dużego partnera. Dlatego też sieci handlowe coraz częściej oferują swoim franczyzobiorcom wsparcie technologiczne, które z jednej strony ułatwi codzienne prowadzenie sklepów, a z drugiej przyciągnie na zakupy jak najwięcej klientów.
Aplikacje – dla kupujących i dla właścicieli sklepów
Kolejne sieci sklepów przygotowują dla swoich klientów aplikacje, którą mają ułatwić wykonywanie zakupów, ale przy okazji także „związać” kupujących ze swoją marką. We wrześniu 2020 r. swoją aplikację mobilną wprowadziła sieć Lewiatan. Użytkownicy aplikacji „Mój Lewiatan” – bo taka jest jej nazwa – mają dostęp do informacji na temat aktualnych promocji w sieci, jak również tych obowiązujących w wybranych sklepach Lewiatan. Ponadto umożliwi im ona korzystanie z szerokiej bazy przepisów pochodzących z kanału „Gotuj z Lewiatanem”, jak również wygodne go planowania listy zakupów. Klienci sklepów objętych programem lojalnościowym będą mogli skorzystać z elektronicznej karty „Mój Lewiatan” oraz bieżącej weryfikacji liczby uzyskanych punktów lojalnościowych.
-„Mój Lewiatan” to kolejny krok naszej sieci w kierunku budowania pozytywne go doświadczenia zakupowego oraz dopasowania do potrzeb naszych klientów. Dzięki aplikacji korzystanie z programu lojalnościowego Lewiatan będzie jeszcze łatwiejsze, a nam pozwoli dotrzeć do grona klientów, którzy cenią sobie wygodę, jaką niosą za sobą rozwiązania mobilne – mówił przy okazji uruchomienia aplikacji Marcin Poniatowski, Członek Zarządu Lewiatan Holding S.A. – Już ponad 70% Polaków deklaruje, że chętnie korzysta z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych, dlatego tym bardziej cieszę się, że oddajemy w ręce naszych klientów to w pełni funkcjonalne narzędzie – tłumaczył.
Swoje aplikacje mają nie tylko największe sieci handlowe. Także mniejsi gracze stawiają już na tego typu rozwiązania. Jednym z nich jest chociażby Grupa Passa, której klienci mogą znaleźć informacje na temat bieżącej oferty czy indywidualnych promocji poszczególnych placówek. W przyszłości planowane jest poszerzenie funkcjonalności aplikacji, tak aby dawała ona jak najwięcej korzyści klientom i partnerom firmy. Ale aplikacje dla klientów to nie wszystko – niektóre z sieci próbują ułatwić życie swoim franczyzobiorcom, tworząc specjalne „apki” ułatwiające prowadzenie sklepów. Jedną z takich sieci jest Żabka, która już w 2019 r. wprowadziła aplikację dla franczyzobiorców, która ma pomóc im m.in. w nadzorowaniu procesów sprzedaży.
– Korzystając z nowoczesnych technologii wprowadzamy nowe narzędzia, upraszczające codzienne prowadzenie biznesu. Aplikacja wprowadza również nową, wyższą jakość w zarządzaniu sklepem. Franczyzobiorcy będą na bieżąco otrzymywać informacje z kasy, dzięki czemu łatwiej analizować dane sprzedażowe czy weryfikować poziom zatowarowania. W kolejnych miesiącach planujemy rozwój tego narzędzia o moduł grywalizacji, motywujący franczyzobiorców oraz sprzedawców do zaangażowania w aktywną sprzedaż – mówił przy okazji „odpalenia” nowej aplikacji Adam Manikowski, Wiceprezes Zarządu Żabka Polska.
W większości przypadków, gdy mowa o aplikacjach i wszelkich narzędziach ułatwiających prowadzenie sklepu, sieci nie są już tak skore, by opowiadać o nich szeroko. Traktują te informacje jako know-how firmy i niekoniecznie chcą się nimi dzielić publicznie
autor: Andrzej Maria Faliński