W dniach 8-9 listopada w Rzeszowie Grupa Kapitałowa Specjał zorganizowała XXVI Targi Biznes Żywność Medycyna wraz z kongresem FMCG. W ramach kongresu odbyły się interesujące prezentacje i panele dyskusyjne. Jeden z nich – dot. rynku produktów mrożonych – moderowany był przez prezesa i redaktora naczelnego Poradnika Handlowca – Wiesława Generalczyka.
Targi GK Specjał od lat są jedną z najważniejszych imprez handlowych w Polsce, tegoroczna edycja przyciągnęła ponad 300 wystawców – producentów lokalnych i globalnych, nie zabrakło też oferty dla HoReCa oraz stoisk sieci franczyzowych Livio, Nasz Sklep i Rabat Detal.
Pierwszego dnia targów prezes Krzysztof Tokarz tradycyjnie wręczył producentom Złote Medale oraz statuetki Złoty Specjał – wyróżnienie to w kategorii osobowość roku otrzymał Rafał Trydeński – Unilever – head of country Poland, Baltics and Ukraine.
Pełna lista nagrodzonych obejmuje:
STATUETKI MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA W KATEGORII BIZNES:
- TOP MARKA W BIZNESIE: Grupa Żywiec S.A.
- PARTNER ROKU 2023: POLSKI OGRÓD SP. Z O.O.
- OFERTA TARGOWA: PPL KORAL SP. J.
STATUETKI PREZYDENTA MIASTA RZESZOWA W KATEGORII ŻYWNOŚĆ:
- TOP MARKA W ŻYWNOŚCI: KUPIEC SP. Z O.O.
- PARTNER ROKU 2023: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy
- OFERTA TARGOWA: Mars Polska Sp. z.o.o.
Statuetki Złoty Specjał
- PRODUKT ROKU: Zakłady Tłuszczowe Bielmar Sp. z.o.o.
- DYNAMIKA SPRZEDAŻY: OSHEE™ Polska Sp. z o.o.
- WSPÓŁPRACA 2023: HJ Heinz Polska Sp. z o.o.
- PARTNER FLOTOWY: Autoryzowany Salon i Serwis ŠKODA P.H.U. Edward Buława
- OSOBOWOŚĆ ROKU: RAFAŁ TRYDEŃSKI
Po części oficjalnej, goście wspaniale bawili się na koncercie gwiazdy wieczoru – zespołu Poparzeni Kawą Trzy.
Prezes Specjał przedstawił gościom wieczornej gali ambitne plany rozwoju całej Grupy Kapitałowej oraz przejętej w ubiegłym roku Grupy REN – specjalizującej się w dystrybucji produktów mrożonych.
To właśnie mrożonkom poświęcony był panel dyskusyjny moderowany przez prezesa i redaktora naczelnego Poradnika Handlowca – Wiesława Generalczyka.
Wstęp do dyskusji przygotował Remigiusz Czernecki wiceprezes zarządu GK Specjał oraz Arkadiusz Chmal prezes REN.
Zaproszeni paneliści:
- Magdalena Kozłowska, Dyrektor Zarządzająca Europa Środkowa i Wschodnia, Aviko
- Paweł Wojciechowski, Sales Director for Poland and Central Europe at FRoSTA Poland,
- Marcin Snopkowski, Dyrektor Generalny, Lodziarnie Firmowe Sp. z o.o. Sp.k.
- Paweł Niewadzi, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy, Polski Ogród Sp. z o.o.
- Konrad Szpotowicz, National Customer Development Manager & Route To Market Transformation Lead, Unilever Polska Sp. z o.o.
- Władysław Gąska, Dyrektor Handlowy, Członek Zarządu, Koral Trade Sp. z o.o.
- Krzysztof Tokarz, Prezes GK Specjał
debatowali nad sytuacją na rynku produktów mrożonych w Polsce. Zarówno problemów dotyczących Grupy REN, jej rozwoju, jak i problemów dotykających handlu tradycyjnego oraz wsparcia sprzedaży mrożonek w tym ważnym dla producentów kanale sprzedaży.
W ramach 5 już edycji Kongresu FMCG licznie zgromadzeni eksperci, liderzy opinii oraz kluczowe postacie w polskim handlu, w tym przedstawicieli kierownictw największych koncernów i firm rynku FMCG oraz biur badawczych debatowali jak zmienił się detaliczny obraz Polski? Czego nauczyły nas ostatnie 3 lata? Rola Małego Formatu i zmiany zachowań konsumentów.
Od lewej: redaktor naczelny “Poradnika Handlowca” Wiesław Generalczyk wraz z Rafałem Trydeńskim, szefem firmy Unilever na Polskę, kraje bałtyckie i Ukrainę oraz Remigiusz Czarnecki, Wiceprezes Zarządu, GK Specjał