„Poradnik Handlowca” przez trzy lata zorganizował trzydzieści spotkań w których łącznie udział wzięło niemal 1500 właścicieli sklepów i ich pracowników. Nasze bezpłatne szkolenia pt. „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem” odbywały się w całej Polsce, od Szczecina po Rzeszów, od Ełku po Jelenią Górę. Pierwsze odbyło się w styczniu 2012 r. w najstarszym mieście w Polsce – Kaliszu, a ostatnie w grudniu 2014 r. w stolicy kraju – Warszawie.
Na spotkaniach z handlowcami przedstawialiśmy najnowsze trendy obowiązujące na półkach sklepowych, wskazywaliśmy właścicielom placówek handlowych najbardziej efektywne metody ekspozycji i zarządzania produktami z najpopularniejszych kategorii takich, jak słodycze, napoje czy chemia gospodarcza oraz pokazywaliśmy wymierne korzyści, jakie daje dobrze zorganizowana półka.
– Szczególnie istotne jest to w obliczu nasilających się w ostatnich latach tendencji rynkowych, w których cena jest ważnym czynnikiem przyciągającym klienta do sklepu. A w małych, niezależnych sklepach osiedlowych drzemie olbrzymi potencjał. Klienci cenią je za dogodną lokalizację, dostępność świeżych i markowych produktów oraz indywidualne podejście do klienta. To właśnie tymi elementami średnie i małe sklepy są w stanie podjąć rywalizację nie tylko z dyskontową konkurencją – mówił Zbyszko Zalewski, Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny „Poradnika Handlowca”.
Regularnie przedstawiciele „Poradnika Handlowca” odwiedzali inny region kraju, aby spotkać się z handlowcami. Była to okazja nie tylko do wymiany doświadczeń, ale także poznania nowinek z branży FMCG.
Włodarze miast i instytucji publicznych poprzez udostępnienie nam bezpłatnych sal szkoleniowych chcieli podziękować przedsiębiorcom za to, że płacą podatki w Polsce czyli w miejscu uzyskania dochodu.
Liczne listy z podziękowaniami dla Wydawcy „Poradnika Handlowca” oraz pozytywne opinie handlowców po spotkaniach, były dla Redakcji sygnałem, że warto kontynuować szkoleniowy program w kolejnych miastach. W kuluarowych rozmowach uczestnicy spotkań często podkreślali, jak cenna jest dla nich inicjatywa branżowych szkoleń podnoszących ich wiedzę i kwalifikacje.
Dla Bożeny i Norberta Sosny, którzy prowadzą od 15 lat sklep ogólnospożywczy w Biskupicach (dzielnica Zabrza) było to pierwsze szkolenie o tej tematyce. – Wszystkie informacje były bardzo przydatne. Często nie zdajemy sobie bowiem sprawy, że najprostsze sposoby, jak np. stojak z reklamą przed sklepem, mogą być aż tak skuteczne – mówili. Także Barbara Stopyra, kierownik ze sklepu spożywczo-przemysłowego w Łańcucie uważa, że szkolenia są bardzo potrzebne, bowiem zwracają uwagę na wiele aspektów, o których często zapominamy. – Zaproponowane rozwiązania warto zastosować w sklepie. Szczególnie te dotyczące segmentacji asortymentu – stwierdziła. Również Anna Jakoniuk, właścicielka sklepu winno-cukierniczego „Chocco” w Białymstoku chętnie wzięła udział w szkoleniu, tym bardziej, że w jej rejonie nie ma ich zbyt wiele. – Co prawda, dopiero od roku prowadzę w centrum miasta sklep cukierniczy, ale zdaję sobie sprawę, że wiele punktów handlowych, które nie inwestowały w działalność wypadło z rynku. Staram się badać otoczenie sklepu, wychodzić naprzeciw klientom, ale nie jest to łatwe – powiedziała.
Duże zainteresowanie zorganizowanymi przez naszą Redakcję spotkaniami z tego cyklu udowadnia, że taka inicjatywa była potrzebna niezależnym handlowcom. Co ważne, sponsorem naszych szkoleń nie była żadna sieć handlowa. W wybranych miastach uczestnicy spotkań otrzymali drobne upominki od firm Eveline Cosmetics i Storck.