Pomimo pandemii, Stokrotka otworzyła w minionym roku prawie 100 nowych sklepów. Łącznie sieć posiada już 720 placówek. Plany na ten rok zakładają uruchomienie kolejnych ponad 100 sklepów i szybki rozwój sklepu internetowego z dostawą zakupów do domu klienta.
– To był chyba najbardziej nieprzewidywalny rok w historii naszej sieci. Pierwsze miesiące przyniosły realizację naszych działań zgodnie z planem, aż przyszedł marzec i koronawirus niemal z dnia na dzień, zmienił reguły gry. Musieliśmy przede wszystkim zadbać o zapewnienie dostępności podstawowych produktów, na które lawinowo wzrosło zainteresowanie oraz zapewnić bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników. Kolejnym krokiem była decyzja o przyśpieszeniu uruchomienia sprzedaży internetowej oraz samoobsługowych stanowisk kasowych – mówi Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu Stokrotka sp. z o.o.
W 2020 r. Stokrotka otworzyła 93 sklepy we wszystkich prowadzonych przez siebie formatach. W centrach dystrybucji, sklepach i lubelskiej centrali utworzono ponad 600 nowych miejsc pracy, tym samym w firmie pracuje łącznie blisko 11 tysięcy osób.
Nowa sytuacja na rynku sprawiła, że w kwietniu ub. r. Stokrotka uruchomiła e-sklep. Najpierw była to usługa click@collect, czyli odbiór zakupów w wybranym sklepie. Jesienią firma zaproponowała usługę zakupów z dostawą do domu i szybko rozwinęła ten segment sprzedaży, jako bezpieczny i wygodny dla klientów. W grudniu e-sklepy Stokrotki działały w 17 miastach w Polsce.
Dynamicznie zwiększyła się także ilość sklepów, gdzie pojawiły się samoobsługowe stanowiska kasowe. Pierwsze instalacje zaczęły się w czerwcu ub. r., a na koniec 2020 można z nich korzystać już w prawie 70 sklepach.
Plany Stokrotki na rok 2021 przewidują otwarcie kolejnych ponad 100 nowych sklepów, doskonalenie platformy internetowej i sukcesywne powiększanie ilości miast, gdzie świadczona będzie usługa dostarczania zakupów do domu klienta.