Sieć obserwuje rozwój sytuacji związanej z COVID-19. Działania są na bieżąco dostosowywane m.in. do instrukcji przekazanych przez NFZ i zaleceń WHO oraz zapisów specustawy. Już w połowie lutego rozpoczęto działania informacyjne wobec pracowników i partnerów, a w ubiegłym tygodniu zwołano zespół koordynacyjny odpowiedzialny za współpracę wszystkich działów w zakresie prewencji. W pierwszym etapie podjęto m.in. poniższe kroki:
- Opracowano i dostarczono pracownikom w centrali i terenie, kadrze zarządzającej w centrach logistycznych oraz franczyzobiorcom komunikaty uwzględniające zalecenia WHO w kwestii COVID-19.
- Dostosowano funkcjonowanie sklepów zgodnie z rekomendacjami Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego dotyczącymi sieci handlowych.
- Podjęto decyzję o odwołaniu wyjazdów służbowych do krajów i miejsc, w których istnieje możliwość zarażenia się koronawirusem i wdrożono w całej organizacji nową procedurę w tym zakresie.
- Wdrożono procedurę umożliwiającą osobom, które wróciły z podróży zagranicznych korzystanie z pracy zdalnej w trybie home office przez 14 dni.
- Zamówiono dodatkowe środki dezynfekujące oraz rękawiczki, które nieodpłatnie przekazuje się franczyzobiorcom.
- Przygotowano materiały dla klientów, w której podkreślano znaczenia zachowania zasad higieny podczas zakupu produktów sprzedawanych bez opakowania, jak pieczywo, warzywa czy owoce.
- W centrali i centrach logistycznych oraz terminalach podwyższono reżimy higieniczne oraz wprowadzono dodatkowe postanowienia w Regulaminach Obiektu.
- Wstrzymano dostawy produktów z Włoch.
- Opracowano scenariusze na wypadek np. konieczności wyłączenia części centrów logistycznych czy pracy zdalnej pracowników.
- Skonsultowano zapisy instrukcji postępowania w przypadku podejrzenia zarażenia koronawirusem jednego z pracowników firmy.
W związku z decyzją urzędu miasta Poznania z dn. 10 marca o zamknięciu wszystkich miejskich szkół, przedszkoli i żłobków na okres 14 dni, podjęto kolejne kroki o charakterze prewencyjnym:
- Wprowadzono możliwość pracy z domu dla osób, które nie są w stanie zapewnić opieki swoim dzieciom.
- Stworzono platformę komunikacji dla pracowników pracujących poza biurem.
- Wprowadzono ograniczenie dotyczące spotkań wewnętrznych.
- Zamknięto kantynę w centrali firmy na najbliższe 14 dni.
- Zaleca się pracownikom używanie urządzeń do tele i video konferencji
- Obecnie w trybie ciągłym sprawdzane są komunikaty instytucji prowadzących działania informacyjne w kwestii koronawirusa (m.in. GIS, WHO, MZ).