Sprzedaż batonów w sklepach małoformatowych

Aktualności

Sprzedaż batonów w sklepach małoformatowych

17 października 2018

Batony czekoladowe to bardzo popularna przekąska, dlatego właściwie każdy sklep spożywczy ma w ofercie przynajmniej kilka rodzajów tych produktów. Jak pokazują dane CMR, klienci sklepów małoformatowych do 300 mkw. mogą wybierać średnio spośród 16-17 wariantów batonów czekoladowych. W tym formacie placówek niezmiennie najwięcej batonów sprzedają firmy: Mars z markami Mars, Snickers, Twix (34% udziałów w wartości sprzedaży w 2017 r.), Ferrero (marki Kinder Bueno, Kinder Country), Nestlé (KitKat, Lion) i Wedel (m.in. marka Pawełek).

Czołówka najlepiej sprzedających się marek batonów od lat pozostaje ta sama – klienci placówek małego formatu najczęściej sięgają po batony Snickers (13% udziałów w liczbie sprzedanych opakowań i 14% w 2017 r. w wartości sprzedaży) oraz Kinder Bueno (11% udziałów w liczbie sprzedanych opakowań i 17% w wartości sprzedaży). W zestawieniu najlepiej sprzedających się marek znalazły się również: Milky Way, KitKat, Lion oraz Pawełek.

Niezależnie od pory roku sprzedaż batonów (podobnie jak wafelków impulsowych i pozostałych drobnych słodkich przekąsek) utrzymuje się na podobnym poziomie od poniedziałku do piątku, ale wyraźnie spada w soboty i niedziele – to odróżnia je od ciastek w większych opakowaniach i czekolad, po które klienci dość chętnie sięgają również w weekendy.

Autor: Elżbieta Szarejko, CMR