Ekspedientka, która w jednym ze sklepów w Suwałkach odmówiła obsługi klientki bez maseczki została uniewinniona – tak orzekał Sąd Rejonowy w tym mieście, jednocześnie zaznaczając, że przepisy prawne dotyczące obostrzeń sanitarnych w czasie pandemii, w tym obowiązku zasłaniania ust i nosa, są niedoskonałe.
Przypomnijmy, że wcześniej ekspedientka została w trybie nakazowym skazana na zapłatę grzywny w wysokości 100 zł za odmowę obsługi klientki, która odmówiła zasłonięcia ust i nosa, do czego doszło w jednym ze sklepów w centrum Suwałk w lipcu. Oburzona klientka złożyła na komendzie zawiadomienie o wykroczeniu przeciwko interesom konsumentów, a sąd pierwszej instancji uznał jej rację. Sprzedawczyni została oskarżona o to, że umyślnie, bez uzasadnionej przyczyny odmówiła sprzedaży towarów klientce. Wczoraj sąd, w związku z niejasnymi przepisami dotyczącymi noszenia maseczek i wątpliwościami w tej sprawie uniewinnił obwinioną, stwierdzając, że “sąd zawsze w razie wątpliwości, co do stanu prawnego będzie stał po stronie obywatela”.