Sieci handlowe atrakcyjnym pracodawcą

Aktualności

Sieci handlowe atrakcyjnym pracodawcą

Praca w sieciach handlowych staje się atrakcyjną alternatywą dla studentów i osób z wyższym wykształceniem, jak pokazuje ostatnie badanie „Pracodawca roku 2017”. Możliwości rozwoju kariery zawodowej, wysokie zarobki, to nie są jedyne zalety, które doceniają potencjalni pracownicy. Wśród atutów pracodawcy wskazywano styl i atmosferę pracy oraz możliwość zdobycia międzynarodowego doświadczenia.

Dwie sieci zrzeszone w POHiD, Jeronimo Martins, właściciel Biedronki, oraz Lidl, znalazły się w pierwszej dziesiątce najbardziej pożądanych pracodawców roku 2017 w badaniu, dla organizacji studenckiej AIESEC Polska. Badanie zostało przeprowadzone wśród studentów ostatnich lat studiów kierunków ekonomiczno-biznesowych ponad 30 polskich uczelni.

– Duże sieci handlowe od lat inwestują w pracowników, wdrażając programy kształcenia ustawicznego i rozwoju zawodowego, a także oferując bardzo konkurencyjne płace i szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, do których należy prywatna opieka medyczna, programy wdrożeniowe, pożyczki i zapomogi, dofinansowanie do aktywności sportowych – podkreśiła Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Od lat handel jest jednym z kluczowych pracodawców dla młodych ludzi, rozpoczynających karierę zawodową. Według badania JobSquare „Student w pracy 2017” handel i sprzedaż jest na 2. miejscu wśród najbardziej pożądanych branż, w których studenci chcieliby zostać zatrudnieni – wskazało na nią aż 17,4 proc. respondentów. Stale wzrasta także liczba młodych ludzi zatrudnionych w branży – w 2017 r. było to 21 proc. studentów, podczas gdy rok wcześniej – 17 proc.

Poszukując pracy, młodzi ludzie biorą pod uwagę nie tylko kryteria finansowe i wysokość zarobków, ale także atmosferę, możliwości rozwoju zawodowego, elastyczny czas pracy czy gwarancję stabilności zatrudnienia na umowę o pracę.

Dla wielu młodych ludzi równie ważna jak warunki zatrudnienia jest także wiarygodność pracodawcy i jego aktywność na rynku. Sieci handlowe, angażujące się w działania odpowiedzialności społecznej, współpracujące z lokalnymi środowiskami i organizacjami pozarządowymi w zakresie ekologii czy działań charytatywnych spełniają te oczekiwania wobec potencjalnego pracodawcy.