Sieć silnie ukorzeniona w historii miasta

Detal/Hurt

Sieć silnie ukorzeniona w historii miasta

Sieć sklepów Torimpex w swojej misji zwraca uwagę na wartości tradycyjne, wiąże się to z utrzymaniem działalności w rodzinie oraz dbaniem o lokalne marki. To kolejna firma pokoleniowa, którą wzięliśmy pod naszą redakcyjną lupę. Przedsiębiorstwo zostało założone ponad 30 lat temu i od tego czasu dostarcza produkty spożywcze na terenie Torunia.

Historia naszej działalności zapoczątkowana została lata temu przez babcię Janinę, która z handlem związana była przez całe życie. To ona wraz z synem Krzysztofem zaszczepili w rodzinie pasję do handlu – opowiada Michał Bruź, prokurent firmy Torimpex.

Początek historii przedsiębiorstwa to dokładnie wrzesień 1990 roku – wtedy to powstała pierwsza placówka na bazie dawnego sklepu Społem o nazwie potocznej „Kryzys”. W latach dziewięćdziesiątych otworzono kolejne dwa sklepy. Od 2001 roku firma zaczęła się szeroko rozwijać, wprowadzając placówki w nowych miejscach oraz dla przechodząc ważny wizerunku rebranding. Aktualnie Prezesem Zarządu jest Krzysztof Bruź, który przekazuje wartości i ważne wskazówki w prowadzeniu działalności. Sieć liczy osiem placówek, otwarcie dziewiątej planowane jest na rok 2022 oraz platformę online, dzięki której można dokonywać zakupów zdalnie. Prowadzenie lokalnego, rodzinnego biznesu to nie lada wyzwanie, dlatego ważne jest, żeby wytrwale prezentować własną, wyjątkową misję. Torimpex to lokalna sieć, która na każdym kroku zaznacza, jak fundamentalne jest działanie na rzecz toruńskiej społeczności.

Stawiamy na regionalność

Sklepy Torimpex wyróżniają się przede wszystkim regionalnością, zauważyć można, że w sieci dobór kontrahentów to bardzo przemyślana kwestia, nastawiona na wsparcie lokalnych firm i producentów.

– Ogromne znaczenie ma dla nas poznawanie wartości, które stoją za produktami sprzedawanymi w naszych sklepach, dlatego oprócz standardowego asortymentu, w każdej kategorii sklepu posiadamy artykuły pochodzenia toruńskiego albo około toruńskiego i województwa kujawsko-pomorskiego – opowiada Michał Bruź. – Dzięki temu wspieramy lokalne przedsiębiorstwa, ale też pokazujemy klientowi, że oprócz asortymentów, które dostępne są praktycznie wszędzie, ma on możliwość wyboru produktów bardziej wyszukanych – dodaje.

Duże sieci nie przeszkadzają sklepom Torimpex w prężnym rozwijaniu się, jednak aby konkurować z „dużymi graczami” należy w pewien sposób zwrócić uwagę klientów.

– Chcemy odróżniać się od zagranicznych sieci, które oferują mniejszy wybór w asortymencie i proponują produkty różniące się od naszych. Staramy się dołożyć do gamy produktów artykuły unikatowe, lokalne, za którymi idzie wartość, a przede wszystkim człowiek, które nie są dostępne nigdzie indziej – opowiada nasz rozmówca.

Sklepy zaopatrzone są w tradycyjne lady wędliniarskie oraz piekarnicze, które uzupełniane są tradycyjnymi wyrobami cukierniczymi. Na półkach sklepu królują również warzywa i owoce z pobliskich upraw oraz codziennie dostarczany, regionalny nabiał.

– Wskazane segmenty zdecydowanie odróżniają nas od innych sklepów. Wprowadzanie regionalnych produktów sprawia, że klienci również odgrywają ważną rolę społeczną, wspierając razem z nami lokalne biznesy – dodaje Michał Bruź

Nowoczesne rozwiązania

– Utwierdzanie własnej pozycji na lokalnym rynku wiąże się przede wszystkim z zaspokajaniem oczekiwań klientów odwiedzających nasze sklepy. Dzisiaj jest to średnio około 10 000 klientów dziennie – mówi Michał Bruź.

Tworzenie trwałej więzi z konsumentami to ogromny wysiłek, naprzeciw któremu wychodzą właściciele sieci sklepów Torimpex. Przekazywane z pokolenia na pokolenie solidne fundamenty są jedynie ulepszane przez młodszych udziałowców. Dzięki temu firmy mogą kształtować swoją pozycję na lokalnym rynku, a nawet wpisać się w karty historii miasta. Aktualnie bardzo ważnym aspektem jest podtrzymywanie relacji z klientami, tworząc kontakt nawet w sferze wirtualnej.

Firma Torimpex prezentuje wiele nowatorskich rozwiązań – między innymi posiada szeroko rozwiniętą stronę internetową, na której oprócz gazetki i aktualnych promocji możemy poczytać o ich wartościach, historii i pomysłach na przyszłość. Klienci mogą zasugerować również, w jakiej nowej lokalizacji chcieliby zobaczyć kolejną placówkę. Torimpex posiada platformę zakupową, dzięki której można robić zakupy z dowozem lub do przygotowania, czekające na odbiór w sklepie. Jest to duża inicjatywa, szczególnie dla ludzi młodych szukających nowych rozwiązań zakupowych. Prężnie działające profile na portalach społecznościowych, takich jak Facebook oraz Instagram to forma reklamy dająca szansę na zaproszenie do siebie coraz większej grupy klientów oraz podtrzymanie kontaktu ze stałymi konsumentami.

Pracownicy to również rodzina

Rola pracownika w firmie handlowej odgrywa duże znaczenie – to ekspedienci i obsługa sklepu tworzą klimat panujący w placówce. Konsumenci oprócz szerokiej dostępności produktowej, zwracają również uwagę na atmosferę – chcą przychodzić do miejsc, w których uśmiech i serdeczność jest na porządku dziennym.

– Ważną wartością dla naszej firmy jest również stabilna, zgrana załoga, aktualnie mamy 200 pracowników, którzy od lat związani są z nami. Stanowią fundament działalności. Zespół jest bardzo istotny, staramy się go utrzymywać. Ponad połowa naszych pracowników pracuje w sieci od ponad 5 lat – opowiada Michał Bruź. Podtrzymywanie dobrych relacji z pracownikami to jeden z kluczy do sukcesu w prowadzeniu działalności.  – W trosce o pracowników nasza sieć od wielu lat ma wszystkie niedziele niehandlowe. Decyzją Prezesa lata temu zamknęliśmy sklepy w niedziele, żeby nasi pracownicy mieli choć jeden dzień wolny W ostatnich latach kiedy było tylko kilka niedziel handlowych nasze sklepy również były nieczynne – dodaje nasz rozmówca.

Dobre zmiany dla handlu

Jednym z najtrudniejszych aspektów w prowadzeniu firmy podtrzymującej tradycyjne wartości jest przede wszystkim mierzenie się z nasyceniem rynku spożywczego. Małe, rodzinne sieci, podobnie jak indywidualne sklepy potrzebują wsparcia, ponieważ rynek branży spożywczej jest ogromny i mocno zdominowany przez zagranicznych potentatów, którzy rozwijają swoje sieci od wielu pokoleń na terenie całej Europy.

– Na tym etapie prowadzenia działalności dynamiczny rozwój jest trudny. Pomimo wzmożonej konkurencji na rynku, rodzinne działalności w dalszym ciągu mają szansę na rozwój i mogą odnosić sukcesy. Sieć sklepów Torimpex jest przykładem silnej działalności, zaskarbiającej sobie sympatię mieszkańców Torunia. Nasza firma rodzinna od lat ma silną pozycję na rynku, to zasługa cech takich, jak solidność i konsekwencja, a dzięki stałej pracy wierzymy, że jesteśmy w stanie się rozwijać i otwierać kolejne lokalizacje – podsumował Michał Bruź

autor: Martyna Płaczek

Przeczytaj także: Sprzedawca działa jak magnes – Handel w Olsztynie