Sial Paris potwierdza swój status wiodącego wydarzenia sektora spożywczego

Wydarzenia

Sial Paris potwierdza swój status wiodącego wydarzenia sektora spożywczego

04 listopada 2022

Targi SIAL Paris zamknęły swoje podwoje. Wyniki są niezwykle pozytywne: jest to pierwsza światowa impreza tej skali, która odniosła sukces i powróciła do rezultatów sprzed pandemii, biorąc pod uwagę zarówno liczbę odwiedzających, jak i wystawców. Targi gościły ponad 7 000 wystawców ze 127 krajów (90% spoza Francji) i odnotowały frekwencję zbliżoną do tej z edycji 2018 na poziomie 265 000 odwiedzjących. Jeszcze bardziej spektakularny jest odsetek odwiedzających spoza Francji (85% wizytoratu), w tym 50% gości stanowili importerzy/eksporterzy. Targi odwiedziło 8 000 top buyersów, których portfel zakupowy przedstawia wartość ponad 50 miliardów euro.

Targi dotrzymały wszystkich obietnic dotyczących ponownego połączenia przedstawicieli sektora i umocniły swoją pozycję jako najważniejszego spotkania biznesowego światowego sektora spożywczego.

Światowe spotkanie innowacji i dyplomacji spożywczej

Ta edycja, która rozpoczęła się po raz pierwszy w sobotę, była prawdziwym połączeniem składników, przepisów i smaków, globalną witryną sektora Planet Food skupiającą aktorów, wynalazców, producentów, przedsiębiorców, dystrybutorów i restauratorów.

To prawdziwe światowe laboratorium innowacji spożywczych ze wszystkimi jej składnikami.

– Przemysł spożywczy wykazał swoją odporność i niesamowitą zdolność do sprostania ogromnym wyzwaniom wykarmienia 10 miliardów ludzi do 2050 r., przy jednoczesnej ochronie planety i promowaniu etyki – podkreśla Nicolas Trentesaux, dyrektor generalny Grupy SIAL Network.

Spostrzeżenie, które współbrzmi ze słowami patrona targów, szefa kuchni *** Mauro Colagreco, który użył tej pięknej formuły: Historia ludzkości została zbudowana na wielkich marzeniach, które stały się rzeczywistością, a ostatecznie normą, dlatego ważne jest, aby nie przestawać marzyć.

Zaproszenie do podjęcia zmian i ciągłego wprowadzania innowacji.

Targi SIAL Paris to wyjątkowa i wszechstronna mieszanka doświadczeń w branży spożywczej

Sektory, które się liczą i które pozostają, nowe przestrzenie, młode firmy, które w przyszłości będą tworzyć sektor spożywczy we Francji, w Stanach Zjednoczonych, w Korei lub gdzie indziej.

– Prezentowane były zarówno produkty premium, produkty pochodzące z bardziej zrównoważonych trybów produkcji oraz bardziej dostępne oferty, aby sprostać konsumentowi, który chce jednocześnie sprawić sobie przyjemność, zadbać o swoje zdrowie i zwraca uwagę na swoją siłę nabywczą – Audrey Ashworth, Dyrektor Targów SIAL Paris

W ciągu 5 dni na targach odbyło się 120 oficjalnych wizyt międzynarodowych, obecnych było także 3 ministrów Republiki Francuskiej*, co dowodzi, że żywność i gastronomia są coraz ważniejszymi dźwigniami komunikacji między krajami i narzędziami dyplomacji.

Po raz pierwszy Włochy były najbardziej reprezentowanym krajem na Targach SIAL, z ponad 800 wystawcami, którzy promowali piękną, smaczną i łatwą do wykonania kuchnię. Podczas tegorocznej edycji odnotowano znaczącą frekwencję z krajów europejskich oraz bardzo silną obecność handlowców tureckich, amerykańskich, koreańskich i brazylijskich. Korea Południowa to nowy obszar ekspresji smaków, w którego pawilonie reprezentowane były 132 marki, prezentowane przez koreańskich szefów kuchni oraz znanego francuskiego szef kuchni Erica Trochon.

Korea Południowa zdobyła także nagrodę SIAL Innovation Grand Prix w kategorii Pikantnych Produktów Spożywczych za liofilizowaną wersję dania będącego symbolem jej dziedzictwa kulinarnego: kimchi.