Targi SIAL Paris zamknęły swoje podwoje. Wyniki są niezwykle pozytywne: jest to pierwsza światowa impreza tej skali, która odniosła sukces i powróciła do rezultatów sprzed pandemii, biorąc pod uwagę zarówno liczbę odwiedzających, jak i wystawców. Targi gościły ponad 7 000 wystawców ze 127 krajów (90% spoza Francji) i odnotowały frekwencję zbliżoną do tej z edycji 2018 na poziomie 265 000 odwiedzjących. Jeszcze bardziej spektakularny jest odsetek odwiedzających spoza Francji (85% wizytoratu), w tym 50% gości stanowili importerzy/eksporterzy. Targi odwiedziło 8 000 top buyersów, których portfel zakupowy przedstawia wartość ponad 50 miliardów euro.
Targi dotrzymały wszystkich obietnic dotyczących ponownego połączenia przedstawicieli sektora i umocniły swoją pozycję jako najważniejszego spotkania biznesowego światowego sektora spożywczego.
Światowe spotkanie innowacji i dyplomacji spożywczej
Ta edycja, która rozpoczęła się po raz pierwszy w sobotę, była prawdziwym połączeniem składników, przepisów i smaków, globalną witryną sektora Planet Food skupiającą aktorów, wynalazców, producentów, przedsiębiorców, dystrybutorów i restauratorów.
To prawdziwe światowe laboratorium innowacji spożywczych ze wszystkimi jej składnikami.
– Przemysł spożywczy wykazał swoją odporność i niesamowitą zdolność do sprostania ogromnym wyzwaniom wykarmienia 10 miliardów ludzi do 2050 r., przy jednoczesnej ochronie planety i promowaniu etyki – podkreśla Nicolas Trentesaux, dyrektor generalny Grupy SIAL Network.
Spostrzeżenie, które współbrzmi ze słowami patrona targów, szefa kuchni *** Mauro Colagreco, który użył tej pięknej formuły: Historia ludzkości została zbudowana na wielkich marzeniach, które stały się rzeczywistością, a ostatecznie normą, dlatego ważne jest, aby nie przestawać marzyć.
Zaproszenie do podjęcia zmian i ciągłego wprowadzania innowacji.
Targi SIAL Paris to wyjątkowa i wszechstronna mieszanka doświadczeń w branży spożywczej
Sektory, które się liczą i które pozostają, nowe przestrzenie, młode firmy, które w przyszłości będą tworzyć sektor spożywczy we Francji, w Stanach Zjednoczonych, w Korei lub gdzie indziej.
– Prezentowane były zarówno produkty premium, produkty pochodzące z bardziej zrównoważonych trybów produkcji oraz bardziej dostępne oferty, aby sprostać konsumentowi, który chce jednocześnie sprawić sobie przyjemność, zadbać o swoje zdrowie i zwraca uwagę na swoją siłę nabywczą – Audrey Ashworth, Dyrektor Targów SIAL Paris
W ciągu 5 dni na targach odbyło się 120 oficjalnych wizyt międzynarodowych, obecnych było także 3 ministrów Republiki Francuskiej*, co dowodzi, że żywność i gastronomia są coraz ważniejszymi dźwigniami komunikacji między krajami i narzędziami dyplomacji.
Po raz pierwszy Włochy były najbardziej reprezentowanym krajem na Targach SIAL, z ponad 800 wystawcami, którzy promowali piękną, smaczną i łatwą do wykonania kuchnię. Podczas tegorocznej edycji odnotowano znaczącą frekwencję z krajów europejskich oraz bardzo silną obecność handlowców tureckich, amerykańskich, koreańskich i brazylijskich. Korea Południowa to nowy obszar ekspresji smaków, w którego pawilonie reprezentowane były 132 marki, prezentowane przez koreańskich szefów kuchni oraz znanego francuskiego szef kuchni Erica Trochon.
Korea Południowa zdobyła także nagrodę SIAL Innovation Grand Prix w kategorii Pikantnych Produktów Spożywczych za liofilizowaną wersję dania będącego symbolem jej dziedzictwa kulinarnego: kimchi.