Shell podejmuje kolejny krok w celu rozwoju oferty pozapaliwowej i wprowadza na rynek markę Shell Café – nowy koncept kawiarniano-gastronomiczny oferujący kawę premium i obsługę baristów. Od połowy sierpnia Shell Café jest dostępny na 237 stacjach Shell w Polsce i na wybranych rynkach w Europie.
Jak wynika z badań SW Research przeprowadzonych na zlecenie Shell Polska 86% respondentów pije kawę codziennie, z czego 26% pije aż trzy kawy dziennie. 40% badanych pije ją w godzinach porannych pomiędzy 6:00 a 10:00. Najczęstszym celem picia tego czarnego napoju jest przyjemność czerpana z aromatu (62%), chęć pobudzenia umysłu i organizmu do działania (48%) czy po prostu codzienny rytuał (43%).
Co ciekawe aż 80% miłośników małej czarnej pije kawę „na mieście” z czego 41% kupuje ją na stacjach paliw. 46% respondentów przyznaje też, że w tym celu odwiedza stacje paliw minimum raz w tygodniu. Naturalną konsekwencja jest fakt, że stacje paliwowe rozwijają swoje oferty kawiarniano-gastronomiczne i wprowadzają nowe, ulepszone marki kawy. Szczególnie, że jakość jest dla klientów coraz ważniejsza. Dla 78% badanych największe znaczenie w ocenie jakości kawy ma jej zapach i aromat, dla 76% smak, a dla 37% gatunek.
Z innego badania Shell, które objęło ponad 10 000 klientów z pięciu krajów Europy, wynika, że na niektórych europejskich rynkach kawa jest jednym z głównych powodów zatrzymywania się na stacjach Shell. Zmiany w trendach związanych z mobilnością wskazują, że klienci prawdopodobnie będą szukali dodatkowych korzyści i wygód na stacjach. Dlatego firma postanowiła wykorzystać i rozwinąć swoje doświadczenia w sprzedaży kawy, wprowadzając markę Shell Café.
Shell Café to nie tylko kawa premium. To również oferta spożywcza rozszerzona o croissanty czy kanapki marki własnej. Zmienia się również wnętrze stacji – gościnne otoczenie kawiarniane zapewni klientom komfortowy odpoczynek przed dalszą podróżą.
– Dla wielu klientów stacje Shell to dogodne miejsca do zrobienia zakupów, a nie tylko do tankowania. Oferując możliwość wypicia kawy wysokiej jakości, zjedzenia przekąski czy kupna składników na kolację, chcemy, by stacje Shell były najbardziej dogodnymi miejscami dla klientów, którzy chcą w jednym miejscu załatwić jak najwięcej spraw. Wprowadzenie nowego konceptu – Shell Café – oznacza nowy etap rozwoju marki Shell i świadczy o naszym zaangażowaniu w rozwój sieci i doskonalenie oferty. Cel, który nam przyświeca, to zapewnianie naszym klientom jak najlepszych doświadczeń – mówi Oleksandr Koliakin, Dyrektor Generalny ds. Rynku Detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell.
– W ramach strategii rozwoju Shell Retail wyznaczył sobie ambitny cel, zgodnie z którym do 2025 roku 50% marży będzie pochodzić z produktów i usług pozapaliwowych. Żeby osiągnąć ten ambitny cel, planujemy skupić się na trzech czynnikach. Po pierwsze, rozwijaniu współpracy z naszymi kluczowymi partnerami. Po drugie, inwestycjach w obecne i nowo powstające stacje. Trzecim kluczowym czynnikiem jest dla nas rozwój marek własnych, takich jak np. koncept Shell Café. Ponadto chcemy oferować klientom nowe i ulepszone udogodnienia: od produktów do pielęgnacji samochodu po świeże potrawy i napoje, możliwość odbioru przesyłek oraz gościnne wnętrza, w których można się zrelaksować przy okazji tankowania – dodaje.