Rynek żywności bio – raport PMR

Producenci

Rynek żywności bio – raport PMR

17 sierpnia 2021

Jak wynika z najnowszego raportu PMR pt. „Rynek żywności bio w Polsce 2021. Prognozy rozwoju na lata 2021-2026”, w latach 2021-2026 średnioroczna stopa wzrostu (CAGR) dla rynku żywności bio będzie bliska 10%.

Polski rynek żywności bio w Polsce będzie podążał za trendami zachodnimi, a jego udział w rynku spożywczym będzie rósł. Pozytywnie na rynek wpływają m.in. wzrost świadomości zdrowotnej Polaków, poszerzanie oferty produktów bio (zwłaszcza w sklepach wielkoformatowych), ale także duża liczba promocji produktów bio/eko/wege przez sieci spożywcze.

Jak wynika z badania PMR przeprowadzonego w lipcu 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1 032 Polaków, około 8% kupuje żywność bio przy okazji każdych lub prawie każdych zakupów spożywczych. W tej grupie przeważają osoby młodsze (18-34 lata), z wyższym wykształceniem, mieszkańcy miast 200-499 tys. mieszkańców oraz ze średnich grup dochodowych. Częstotliwość zakupów żywności bio jest również skorelowana z poziomem wykształcenia. Jedynie 4% osób z wykształceniem niższym kupuje żywność bio przy okazji każdych lub prawie każdych zakupów, a aż 35% nie kupuje jej wcale.

Jedna czwarta Polaków badanych przez PMR deklaruje, że obecnie częściej niż przed rokiem sięga po żywność bio/eko. Do żywności bio przekonują się częściej mężczyźni i osoby młodsze – czyli osoby z grup, w których produkty bio kupuje niższy odsetek respondentów niż ogółem.

Największym kanałem nie tylko na rynku spożywczym w Polsce, ale również na rynku żywności bio, są sklepy dyskontowe. Jak wynika z badania PMR, ponad połowa spośród kupujących żywność bio, kupuje ją najczęściej w dyskontach. Marki własne żywności bio, takie jak GoBio (Biedronka) oraz BioOrganic (Lidl) cieszą się również największą rozpoznawalnością wśród kupujących żywność bio.