Robert Jankowski, Prezes Zarządu, Pamapol S.A.

Wywiady

Robert Jankowski, Prezes Zarządu, Pamapol S.A.

07 maja 2015

„Poradnik Handlowca”: Wiele z proponowanych na rynku dań gotowych nawiązuje do smaków typowych dla tradycji kuchni polskiej. Które z czynników, oprócz smaku, mogą w największym stopniu wpłynąć na decyzję konsumenta o wyborze konkretnego produktu?

Robert Jankowski: Nadal barierą zakupową dla polskiego konsumenta jest cena produktu i to ona w głównym stopniu determinuje proces zakupowy. Z drugiej zaś strony, coraz bardziej widoczny jest trend poszukiwania produktów o wysokiej jakości. Ta zwiększona świadomość polskiego konsumenta powoduje, iż chce on kupować produkty dobre, zdrowe i w akceptowalnej cenie. Dlatego firma Pamapol dwa lata temu podjęła decyzję o dostosowaniu swoich produktów do coraz większych wymagań polskiego konsumenta, oferując produkty najwyższej jakości. Nasza firma, zgodnie z trendem jest aktywna w poszukiwaniu nowych smaków i nowych produktów, które pojawiają się w stałej lub sezonowej ofercie. Tylko taki mix działań marketingowo-innowacyjnych jak ATL, innowacje produktowe oraz gwarancja jakości w akceptowalnej cenie pozwoli na rozwój kategorii dań gotowych.

Z jednej strony na rynek dań gotowych wpływa wzrost świadomości konsumentów i moda na zdrowe odżywianie, z drugiej natomiast przyspieszenie tempa życia i zapotrzebowanie na wszelkie udogodnienia. Czy Polacy kupują dużo produktów szybkich i łatwych do przygotowania?

Porównując wyniki sprzedażowe analogicznych kategorii w krajach zachodniej Europy Polacy kupują na razie stosunkowo mało dań gotowych – nie tylko sterylizowanych, ale również chłodzonych i mrożonych. Widać to doskonale w punktach sprzedaży – oferta w polskich sklepach jest zdecydowanie uboższa niż za naszą zachodnią granicą. Biorąc jednak pod uwagę coraz szybsze tempo życia i brak czasu na codzienne przygotowanie pełnych posiłków, widzimy duży potencjał w rozwoju tych segmentów produktowych.

W jaki sposób firma Pamapol stara się zwiększyć świadomość swojej marki wśród konsumentów? Na jakie wsparcie z waszej strony mogą liczyć placówki handlu detalicznego?

Pod koniec maja bieżącego roku zostanie uruchomiony 1 flight kolejnej ogólnopolskiej kampanii TV marki Pamapol pod hasłem „Sprytni i zakręceni”. W kampanii telewizyjnej prezentowany będzie flagowy produkt brandu – Gołąbki w sosie pomidorowym ręcznie zawijane, oferowane w oryginalnym, dedykowanym marce słoju o gramaturze 500 g. Bardzo intensywne działania prowadzone będą w największych stacjach telewizyjnych, m.in. w TVP1, TVP2, TVN i Polsacie oraz w ponad 80 kanałach tematycznych. Kampania TV będzie uruchomiona jako split spotów 30” i 15”, z czego blisko połowa z nich będzie emitowana w czasie największej oglądalności. Ponadto planujemy przeprowadzić liczne wizerunkowe działania w najpopularniejszych portalach i mediach społecznościowych oraz szereg akcji wspierających sprzedaż produktów marki Pamapol.

Kontynuując moją poprzednią myśl i odpowiadając na dalszą część pytania, stosujemy zróżnicowane inicjatywy wsparcia sprzedaży dla różnych typów i wielkości punktów detalicznych. Bierzemy pod uwagę takie parametry, jak: wielkość, lokalizacja, potencjał sklepu, szerokość półki w kategorii czy obecność bezpośrednich konkurentów i stosujemy odpowiednią strategię sprzedaży w tych placówkach detalicznych. To jest bardzo ważna część naszego planu i staramy się zostać firmą w pełni zorientowaną na wymagającego polskiego konsumenta. Wszystkie podejmowane przez nas działania mają na celu wspierać sprzedaż produktów brandu oraz zwiększyć świadomość marki Pamapol jako jednego z liderów rynku dań gotowych.

Dziękujemy za rozmowę.